HR-specialist till Avanza

Är du den vi söker?
Vill du jobba i ett generöst och prestigelöst bolag, som har ambitionen att revolutionera sin bransch? Vår uppdragsgivare är ett innovativt bolag som alltid vill ligga steget före – låter det som ett ställe för dig?

För Avanzas räkning söker vi dig som har gott om driv och initiativkraft och som dessutom har arbetat brett med att stötta både chefer och HR-kollegor i hela spannet av HR-processer och årsaktiviteter. Du behöver även vara vass inom lön, även om det inte kommer att vara ditt huvudfokus i denna spännande roll. Kan det vara dig vi söker?

Arbetsbeskrivning
Som HR-specialist hos Avanza är arbetsuppgifterna mycket varierande, bl a kommer du att självständigt ta ansvar för att driva och koordinera vissa HR-uppgifter och projekt, men även att avlasta dina HR-kollegor administrativt. Du hanterar uppdateringar i HR systemet Catalyst One, sköter utbildningsadministration, uppföljning av statistik i form av HR KPI:er och HR controlling, ansvarar för uppdatering i personalhandboken och HR Policies. Du får även gärna vara intresserad av förbättringsarbete med vana att att digitalisera och effektivisera processer – allt för att skapa innovativa och högkvalitativa sätt att bedriva en effektiv HR-funktion.

I denna roll ligger även helhetsansvar för löneprocessen i Hogia för ett av Avanzas dotterbolag med ca 55 perosoner, inklusive pensioner och försäkringar och övriga uppgifter som förekommer vid lön.

Som du hör är rollen bred och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du arbetar i ett HR-team som består av 7 kompetenta, ambitiösa och härliga kollegor, som uppskattar samarbete och att ha roligt tillsammans.

Din profil
Till denna roll behöver du ha med dig en bred HR-bakgrund och stort intresse för digitalisering och effektivisering av HR-administration och interna processer. Du har även gedigen erfarenhet av löneadministration, pensioner, rapportering och statistik.

Du har antagligen arbetat i minst 3-5 år bl a med:
– HR-administration, gärna även rekryteringsadministration
– stöd till chefer och HR-kollegor i projekt, HR-controllership, KPI:er, Comp&Ben och medarbetarundersökningar
– att strukturera upp HR-arbete, se över, förbättra samt digitalisera HR-processer
– löneadministration i lönesystemet Hogia Lön Plus samt tidssystemet Hogia PBM
– tidigare erfarenhet av digitaliseringsarbete inom HR-/Löne administration ser vi som starkt meriterande.

Du är en person som tycker om förändring och förbättring, du kommer gärna med förslag på nya tillvägagångssätt. Du gillar ordning och reda och har hög kvalitet i det du tar dig för. Du arbetar bra med andra människor och är en person sprider positiv och optimistisk energi. Du hjälper till där det behövs och ser alltid till hel verksamhetens bästa!

Slutligen har du en akademisk examen inom HR eller motsvarande.

Om företaget
Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 450 trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta i nyrenoverade lokaler mycket centralt i Stockholm. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och man tycker om att ha kul tillsammans!

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 1 miljon kunder med över 350 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 4,5 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste tio åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse “Årets nöjdaste sparkunder”. För mer information besök: https://www.avanza.se/ir

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter sommaren 2020. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 22 maj 2020. Bifoga ditt CV och gärna en kort motivering varför just du är rätt för rollen. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Helene Leitner Larsson på helene.leitner.larsson@inhouse.se