Denna tjänst är inte längre aktuell.
HR Support till SGDS Gruppen
Är du den vi söker?
Är du intresserad av att utvecklas inom HR och trivs med att arbeta med administration och systemstöd? SGDS Gruppen söker dig som får HR att hända!
Arbetsbeskrivning
Som HR Support hos SGDS Gruppen är du en nyckelperson kopplat till HR-stöd i verksamheten. Du kommer att arbeta brett med samtliga HR-processer på ett operativt plan och dagligen supportera chefer och medarbetare i processer och system. HR Support-teamet hanterar alla frågor som kommer in via HRs e-postlåda och som del av det teamet hjälper du till att hantera frågorna i tid och slussa frågor du inte kan besvara själv vidare till rätt personer. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
- System: som specialist i systemen är du naturligtvis den som har bäst koll. Du uppdaterar HR-systemet Catalyst One och guidar chefer och medarbetare så de hittar rätt!
- Administration: kopplat till anställningsavtal, förmåner mm
- Utbildning: Hantering av anmälningar, kallelser, bokningar, registrering av fullgjorda utbildningar och uppdatering av kursutbud. Allt för att SGDS chefer och medarbetare ska få rätt förutsättningar inom sina roller.
- Internkommunikation: uppdatera och kontinuerligt förbättra informationen på intranät samt chefs- och medarbetarportal för att förbättra och förenkla för chefer och medarbetare.
- Rapportering: framtagning av nyckeltal och statistik både internt och externt
- Rekrytering: eftersom SGDS vill attrahera rätt kandidater är rekryteringsprocessen otroligt viktig. HR-support bistår vid annonsering samt guidar chefer i rekryteringsverktyget
- HR-support utvärderar också kontinuerligt de frågor som kommer in till supporten för att HR inom SGDS Gruppen ständigt ska kunna förbättra och förenkla för chefer, medarbetare, andra intressenter i företaget som Finans och IT samt för HR och Lönecenter. Det är en kritisk funktion i vår strävan att kontinuerligt förbättra och förenkla våra processer på ett kvalitetssäkrat sätt.
SGDS Gruppen sitter utspridda i landet med två supportkontor som bas i Malmö och Bromma. Det innebär att ditt skrivbord står och väntar på dig antingen i Malmö eller i Bromma. Hemarbete och resor till något av kontoren ser SGDS Gruppen som en fantastisk möjlighet att skapa starka relation till övriga kollegor och skapa flexibilitet i ditt arbete.
SDGS Gruppen erbjuder
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, personliga och kompetenta. Kulturen i teamet är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och sitt stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär den stora koncernens variation, stabilitet och möjligheter i kombination med effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du känner dig hemma i olika system och har med fördel tidigare agerat administratör, superuser eller support i något HR-system. Du har goda kunskaper inom Officeprogrammen i allmänhet och Excel i synnerhet. Du har utbildning inom HR eller annan likvärdig utbildning och det är meriterande om du har jobbat med rekrytering. Då SGDS Gruppen hör till Saint-Gobain som är en fransk koncern, är det bra om du är bekväm med engelska i tal och skrift, då det kan förekomma kommunikation på engelska. Som person har du har en förmåga att behålla lugnet även i situationer där det är mycket att göra och många som vill ha din hjälp. För att lyckas i rollen har du ett organiserat och strukturerat arbetssätt samt god förmåga att skapa relationer då du kommer samarbeta mycket med personer både inom HR & Lön, internt i andra funktioner, chefer i alla delar av verksamheten och med externa kontakter. Du inger förtroende och sprider positiv energi!
Om företaget
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer. Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Här kan du läsa mer om SGDS Gruppen: https://www.sgdsgruppen.se/
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är baserad i Malmö eller i Bromma och företaget erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev. Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Om du har några frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Söderberg på malin.soderberg@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län