Denna tjänst är inte längre aktuell.
HR Team Lead till SGDS Gruppen
Är du den vi söker?
I varje välfungerande team finns en stark teamledare. En person som lyssnar, peppar och får sina kollegor att inspireras, utvecklas och sträva mot samma mål. Vi söker nu dig, som vid sidan av din seniora kompetens som HR Business Partner, även drivs av att se andra lyckas, må bra och prestera. SGDS Gruppen, som består av Optimera och Dahl och ingår i den franska industrikoncernen Saint-Gobain, har startat en spännande förändringsresa. Till HR-teamet i Bromma, söker vi nu en inspirerande och engagerande Teamledare, som vill vara med och bidra till SGDS Gruppens och HR-organisationens fortsatta utveckling och framgång.
Arbetsbeskrivning
Som HR Team Lead har du en delad roll, där du dels är HR Business Partner för dina tilldelade områden. Där etablerar du HR som en given affärspartner för verksamheten och du stöttar chefer på såväl strategisk som operativ nivå. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen. För HR-teamet, agerar du Teamledare för fyra personer. Det innebär att du har ett arbetsledande ansvar och i rollen ingår att planera och strukturera det dagliga arbetet samt coacha och motivera ditt team samt säkerställa att de har det stöd de behöver i sitt dagliga arbete. Du säkerställer också, tillsammans med HR Teamlead i Malmö, att samarbetet med HR-teamet i Malmö fördjupas i det dagliga arbetet. I rollen rapporterar du till SGDS Gruppens HR Direktör.
I rollen ingår utöver teamansvaret bland annat att:
• erbjuda professionellt stöd till chefer i dina områden, vad gäller t.ex. kompetens- och resursfrågor, rehabilitering, personalärenden, arbetsmiljö och förändringsarbete
•självständigt driva förhandling samt samverka med fackliga representanter inom dina tilldelade områden
•vara en aktiv del av ledningsgrupper inom dina områden, där du driver HR-frågor i enlighet med värderingar och affärsidé
• strategiskt och operativt ansvara för att stötta dina regioner i kompetensförsörjningsfrågor, vilket inkluderar bland annat utbildning och facilitering av workshops och möten.
• självständigt driva och säkerställa framdrift i tilldelade, tvärfunktionella HR-projekt
• driva, genomföra och utveckla löpande operativa HR-processer samt aktivt vara med och bidra till att utveckla HR-funktionen
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen samt flerårig erfarenhet av brett och professionellt HR-arbete, gärna med erfarenhet från flera olika branscher och organisationer, då vi ser det som positivt att komma in i SGDS Gruppens organisation med ett brett perspektiv. Du har en gedigen kunskap inom HR och delar gärna med dig av din kompetens till andra, samtidigt som du är nyfiken och alltid vill lära dig nytt. Du har ofta fått höra att du bidrar med inspiration och engagemang och en av dina drivkrafter är att se andra växa och utvecklas. Du har en positiv inställning i förändringssituationer och tar tag i saker självmant som du känner kan förbättras. Du arbetar strukturerat och framåtblickande för att skapa värde åt SGDS Gruppen. Beteenden som ligger dig nära till hands är att du lätt skapar samarbeten med personer på olika platser i organisationen samtidigt som du etablerar trovärdighet och förtroende. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och din kommunikativa förmåga medför både ett aktivt lyssnande och att kunna förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.
SDGS Gruppen erbjuder
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, personliga och kompetenta. Kulturen i teamet är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och sitt stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär den stora koncernens variation, stabilitet och möjligheter i kombination med effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Om företaget
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer.
Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Sedan 1 mars sitter vi i Bromma i nya fantastiska lokaler, https://www.sgdsgruppen.se/
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från SGDS Gruppens nybyggda kontor i Bromma. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonstiden utlöper, så vänta inte med att skicka din ansökan. Vi kommer att ha ett uppehåll i processen under jul och nyår och kommer gå igenom ansökningarna från den 3 januari.
Om du går vidare i processen kommer du inför första intervjun att få genomföra arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Jessica Johansson på jessica.johansson@inhouse.se. Varmt välkommen med din ansökan.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län