Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HRBP till entercard

Är du den vi söker?

Vill du arbeta i en högpresterande och inspirerande miljö med engagerade kollegor? Har du några års erfarenhet av brett HR-arbete som HRBP och vill ta chansen att fortsätta utvecklas? Just nu söker vi en HRBP till ett 12-månaders föräldravikariat till det spännande bolaget entercard. Du kommer att ha din arbetsplats i trevliga lokaler på Klarabergsgatan 60 med närhet till Stockholm Central.

Arbetsbeskrivning

Som HRBP bidrar du till att positionera HR som en given affärspartner för verksamheten och du stöttar både chefer och medarbetare på såväl strategisk som operativ nivå. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används i organisationen. Du rapporterar till den nordiska HR-direktören och kommer supporta två affärsområden – Customer Service och den digitala enheten.
I rollen ingår bland annat:

– att vara ett chefsstöd i rekryterings- och utbildningsprocesser
– att vara ett stöd i årliga HR-processer, såsom lönerevision
– att arbeta med Performance Management och Talent Management -
– att arbeta med fackliga relationer och förhandlingar
– att löpande vara delaktig i olika HR-projekt
– att säkerställa rapportering och övrig HR-administration

Din profil

Som person trivs du med att ta eget ansvar och du agerar serviceinriktat och prestigelöst. Integritet och respekt för andra är nyckelkompetenser i din roll. Du har hög arbetskapacitet och kan jobba såväl självständigt som i team. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av arbete på ett företag med nordisk verksamhet kan det vara en fördel och då gärna inom tech- eller finanssektorn, likaså om du tidigare arbetat i att implementera HR-system.
På entercard finns stora möjligheter att utvecklas och ta ansvar om du har rätt inställning och energi. Tjänsten ger dig en mångfacetterad arbetsdag med brett innehåll där vi gärna ser att du bidrar med egna tankar och idéer för att optimera och driva entercards HR-arbete framåt. Vi kan lova dig en mycket utvecklande och lärorik roll och miljö.
Vi tror att du har följande profil:

– Relevant akademisk examen inom personal- och arbetslivsfrågor
– 5-6 års erfarenhet av brett HR-arbete
– God digital kunskap kring allt från word/excel till HR-system och digitala verktyg
– Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om företaget

Entercard Group AB är en kreditkortsutgivare som marknadsför och erbjuder kreditkort och privatlån på den svenska, norska och danska marknaden. Bolaget som är ett samriskföretag mellan Barclays Bank och Swedbank hanterar över 1,6 miljoner kort i Norden och är ett av Skandinaviens största kreditinstitut. Entercard Group har drygt 400 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Trondheim och Köpenhamn.

Övrigt

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader, med start så snart som möjligt. Placering är på huvudkontoret på Klarabergsgatan 60 i Stockholm. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se. OBS! Ansökningar tas inte emot via mail. Ansök via www.inhouse.se.</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!