Hypergene söker en driven kontorsansvarig/marknadsassistent med intresse för service, relationer och marknadsföring

Om kunden / About the Client
Hypergene är ett IT-bolag under stark tillväxt. Företaget levererar ett sammanhållet stöd för ekonomi- och verksamhetsstyrning som hjälper beslutsfattare att planera, genomföra och följa upp sin verksamhet. Hypergene grundades år 2000, är i stark tillväxt och har utsetts till DI Gasell sex gånger under de senaste sju åren. Bland kunderna finns Göteborgs Stad, SSAB, TV4, Lunds universitet, Kungliga Hovstaterna och Upplands Motor. Dessutom arbetar Hypergene med drygt 40 av landets kommuner. Hypergene har kontor i Malmö (huvudkontor), Stockholm, Göteborg och Kalmar med snart 100 anställda som består av hela kedjan från produktutveckling till kundsupport. Den vi söker till Hypergene ska sitta i Stockholm, centralt på Kungsbroplan nära centralstationen.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Rollen som kontorsansvarig/marknadsassistent innebär att ta emot besökare, ta hand om konferensrummen och kontoret i stort, ta emot kursdeltagare och anordna frukostseminarier samt luncher. Du kommer även se till att kontoret har de faciliteter som behövs så som kaffe, frukt och kontorsmaterial. Du kommer utöver dessa arbetsuppgifter att vara ett stöd åt marknasavdelningen till ca 50-70 % med uppgifter som att publicera texter till webben, korrekturläsa material såsom trycksaker och utskick, administrera kundlistor, vara delaktig i seminarier och olika marknadsaktiviteter. För att vara den vi söker ska du ha intresse för service, relationer och marknadsföring. Du bör dessutom ha en känsla för språk och viss formgivning.

Din profil / Your profile
Du ska ha gymnasial utbildning och gärna någon form av marknadsföring eller kommunikationsbakgrund. Du ska även ha känsla för färg och form och vara duktig på att skriva och korrekturläsa texter. Som person ska du vara utåtriktad, noggrann, serviceminded, prestigelös, driven och tycka om att ha flera arbetsuppgifter på gång samtidigt. Du ska tycka om att ena stunden fokusera på administrativa uppgifter, för att i andra stunden se till att våra kunder får det bästa bemötandet. Du ska dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har arbetat som receptionist/kontorsansvarig eller marknadsassistent eller haft en kombinerad roll som denna tidigare. Du kanske precis har avslutat dina studier och vill lära dig mer med en kombination av reception och marknadsföring? Då är du den vi söker!

Övrigt / Other
Du kommer att bli anställd av Inhouse och arbeta på Hypergene i ca 14 månader på ett föräldravikariat med start omgående. Arbetstiderna är heltid 8-17. För fler frågor kring tjänsten vänligen kontakta Jessica Grip på Inhouse. Intervjuer kommer att ske löpande och beskriv gärna varför just du skulle passa till rollen på Hypergene!