Kontakt

Identity Brand Manager till ATG


Är du den vi söker?
Vi söker en driven och strategisk Identity Brand Manager till ATG. Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta med varumärken och identitet utifrån en fastlagd varumärkesstrategi, såväl digitalt som analogt.

Du får möjlighet att jobba i ett mycket framgångsrikt företag inom en snabbrörlig bransch där det händer väldigt mycket, väldigt fort. Du kommer ingå i marknadsavdelningens ledning och rapporterar direkt till CMO.

Arbetsbeskrivning
• Du ansvarar för att utveckla och säkerställa ATG visuella identitet i samtliga kanaler.
• Du kommer att bistå CMO med att utveckla och följa upp ATG varumärkesvärden.
• Du ansvarar för marknadsavdelningens uppdrag vid designutveckling av produkter och de varumärkesmässiga delarna av webben.
• I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för hantering av varumärkesjuridiska frågor.
• Du ansvarar för korrekta och uppdaterade grafiska enheter.
• Du bistår också försäljningsavdelningen med design och korrekt varumärkespresentation i butik.
• Du är med och driver ökad automatisering av framtagning av exempelvis grafiska produktioner som t.ex. travprogram etc.

Din profil
• Du besitter stor kunskap och erfarenhet av Design Management och hur det fungerar i ett digitalt sammanhang.
• Du har erfarenhet från arbete med konsumentprodukter.
• Du har erfarenhet av design kopplat till UX, utan att behöva vara teknisk specialist.
• Vi ser gärna att du besitter personliga egenskaper för att skapa en auktoritet för både ditt och befattningens ansvarsområde i samexistens med drivande personer inom marknadsavdelningen samt gentemot IT, sälj med flera. Samtidigt måste du vara smidig och kunna få gehör där andra äger slutbestämmandet.
• Erfarenhet av varumärke och positionsarbete, gärna i kombination med insikt är en fördel.
• Erfarenhet av designarbete i butik är klart meriterande.
• Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och är lösningsorienterad.
• Du har minst 8 års erfarenhet som strateg ifrån en designbyrå eller ansvarat för Design Management på en marknadsavdelning.
• Eftergymnasial examen från erkänd utbildning. Någon form av enklare juridisk kurs är meriterande, alternativ påvisad erfarenhet.
• Det är meriterande om du är sportintresserad.

Om företaget
ATG är ett spelbolag som ägs av trav- och galoppsporten placerade vid Sveriges största travbana Solvalla. Vi har idag ca 300 medarbetare och satsar på att växa med lönsamhet, för att bli Nordens största spelbolag verksamma på en global marknad. Marknadsavdelningen består av ca 25 medarbetare inom bland annat event, reklam, ateljé, PR, digital kommunikation och varumärke. Hos oss får du utvecklas både som medarbetare och ledare och vi erbjuder bland annat en företagstränare, sportvåning, träning under arbetstid och flexibla arbetstider. Till skillnad från andra spelbolag så har ATG inget privat vinstintresse utan överskottet går tillbaka till trav- och galoppsporten. Genom detta så bidrar vi till att ca 30 000 människor runt om i landet kan syssla med det som de älskar, nämligen hästsporten. Eller som vi brukar säga – vi gör Sverige mer levande.

Övrigt
Tjänsten är tillsvidaretjänst på heltid. Ansök idag, intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 13 november. Frågor gällande tjänsten kontakta Mia Molin mia.molin@inhouse.se