Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Inköp och produktchef till Chevalier

Vi på Chevalier älskar det vi håller på med. Nämligen att skapa jakt- och fritidskläder med mycket hög kvalité och en känsla för stil. Att tänka långsiktigt och hållbart är viktigt för oss, vi har vi gjort i 70 år och enligt oss har resan bara börjat. Vi älskar så klart att vistas ute i skog och mark. Att ta hand om det fina jakt-arv vi har i Sverige och vara en ledare inom god jaktetik och kunskap om djur och natur. För oss är gemenskap ett ledord, vi månar om varandra, våra jaktkamrater – vilka de än månde vara – våra kunder, samarbetspartners och kollegor.

Vi är inne i en fas med stark tillväxt och höga ambitioner inför framtiden. Med ett starkt varumärke som grund, långsiktiga ägare och engagerad personal skall vi fortsätta växa inom såväl befintliga som närliggande kund- och produktsegment. Chevalier ingår i koncernen Open Air Group som tillhandahåller varumärken som Alaska, Aclima, Burell, Garphyttan, Tracker, UltraCom och Wehunt.

Har du en aktiv livsstil och lockas av att vara med i ett av Skandinaviens ledande företag inom jakt- och fritidskläder? Vill du vara en del av ett mycket dynamsiskt och dedikerat team? Är du en driven person som brinner för funktionskläder och möjligheten att hela tiden utveckla dem? Då kan rollen som Inköp och produktområdeschef på Chevalier vara något för dig!

Om tjänsten
Som Inköp och produktchef på Chevalier har du ansvar för produktflödet, från ide till färdig produkt. Rollen innebär att du har personalansvar för en grupp bestående av 3 personer. Tillsammans med teamet skall du utveckla Chevaliers sortiment, dess kvalitet och dess funktion. Arbetet är flexibelt och brett, vilket innebär att du tycker om att ha flera projekt pågång parallellt. Du trivs i ett starkt, kunnigt och stimulerande team.

För att lyckas i denna roll ser vi att du har eftergymnasiell utbildning inom området. Att du har dokumenterad erfarenhet att utveckla funktionskläder. Vi ser att du har ett stort intresse för outdoor produkter, vilket innebär att du är nyfiken, innovativ och vill vara med och utveckla funktionella plagg.

Vi vill ha dig som har hjärta för produkten och hela industrin bakom. Att utveckla produkter utifrån kundens behov med hög förståelse för produktion och hållbar materialanvändning.  Du är ansvarstagande, noggrann med gott sinne för detaljer och funktionella plagg. Vi ser att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av produkter med tekniska lösningar.

Arbetsuppgifter
•                         Övergripande inköp och produktansvar
•                         Ekonomisk planering och analys
•                         Ansvara för material, kvalitet och uppföljning
•                         Utveckla vår leverantörsstruktur
•                         Mäta och följa upp mot uppsatta KPI inom produkt och hållbart sortiment
•                         Ständig kommunikation internt och med leverantörer i både Europa och Asien.
•                         Att klara av att jobba i stort och smått.

Kvalifikationer
•                         Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom området
•                         Tidigare erfarenhet av att jobba i produktsystem Pisa är meriterande.
•                         Dokumenterad erfarenhet och kunskap om tekniska textilier.
•                         Ledarerfarenhet
•                         Du har god kunskap i engelska, både i tal och skrift
•                         Grundläggande kunskaper i Illustrator
•                         Att vara en jägare eller känna till jägarkollektivet är meriterande.

Du som person
Som person är du trygg i dina kunskaper och har ett stort driv och engagemang. Du är van att arbeta ”högt och lågt” och har ett entreprenöriellt synsätt. Du är nyfiken och ser hellre möjligheter än problem samt att du har ett prestigelöst förhållningssätt. En äkta teamplayer som gillar att ta på sig ledartröjan och föra gruppens talan.

•                         Du är en ansvarstagande person med driv
•                         Det faller dig naturligt att ta beslut och att leda
•                         Du är nyfiken, lyhörd och och intagnade
•                         Tycker om att jobba och är positiv
•                         Strukturerad och effektiv
•                         Du gillar att jobba högt och lågt, i ett företag med en entreprenörsanda

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.  Du är placerad på kontoret i Mölnlycke.  Låter det som en intressant tjänst, välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Andersch på erik.andersch@inhouse.se eller Sofia Lidenhed på sofia.lidenhed@inhouse.se

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Erik Andersch

erik.andersch@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!