Inhouse / Jobb / Innehållskoordinator till tv-avdelning

Är du den vi söker?
Till teamet Product Management TV söker vi nu en innehållskoordinator för att administrera innehållet i tv-tjänsterna med målsättning att erbjuda en förbättrad kundupplevelse.

Arbetsbeskrivning
Som innehållskoordinator håller du i många kontakter både med programbolag och internt. Du administrerar och ser till att rätt information finns på rätt plats, att bilder och material kommer in och presenteras i tv-tjänsterna.

Tjänsten innefattar bland annat:

  • att säkerställa att stora premiärer och populära serier blir publicerade i rätt tid och kvalitetssäkra innehållet, exempelvis undertexter, ljud och bild.
  • att arbeta för en allmän höjning av metadatanivån.
  • att administrera innehållet i tv-tjänsten, skapa och förvalta promotion-ytor och innehållslistor.
  • att ha en långsiktig planering tillsammans med Produktchef Tv för maximering av innehållet.
  • att vid behov kontakta innehålls- och metadataleverantörer angående felaktigheter i levererat material.
  • att omvärldsbevaka och ta intryck och inspiration från andra tjänster i Sverige och internationellt som presenterar innehåll.
  • att medverka i kravställning och utveckling av redaktionella verktyg och rekommendationsflöden.

Personliga egenskaper och kompetenser
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för tv och streaming. Du har koll på omvärlden och aktuella skeenden som kan påverka tittande, exempelvis Nobelpris, boksläpp eller liknande. Du har en dataorienterad inställning och en förmåga att se tjänsten ur olika kundsegments perspektiv. Du har mycket goda svenska kunskaper och en viss erfarenhet av bildbehandling. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av planerings- och presentationssystem. Du bör även ha erfarenhet av att jobba med XML och Json samt en akademisk examen inom relevant område.

Som person är du strukturerad och noggrann, du har lätt för att samarbeta och är relationsskapande, du tycker om att koordinera och ha många kontaktytor i din vardag.

Ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader, heltid, med möjlighet till förlängning, start omgående. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV här på hemsidan. Du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervju få svara på frågor samt genomföra ett arbetspsykologiska tester.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Lager. 

Välkommen med din ansökan.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jenny Lager

jenny.lager@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.