Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Innehållsproducent Sociala Medier på halv- till heltid

Brinner du för att skapa engagerande historier som andra vill dela?

Då tror vi att du kan trivas riktigt bra hos oss. Vi söker dig som är en vass kreatör och som brinner för att ta fram och optimera affärsdrivet innehåll för sociala medier. Vi behöver dig direkt efter sommaren och fram till årsskiftet, och omfattningen är 50-100% av en heltid och passar även dig som är frilans och behöver fylla på med mer. Du kommer tillhöra kommunikationsavdelning tillsammans med 25 andra kollegor och vara en del i teamet för digitala medier som består av fem medarbetare, samt rapportera till chefen för digitala medier. Inom koncernen har vi ett flertal olika sociala medier-konton och du kommer att få ansvara för några av dessa genom att driva och utveckla arbetet med närvaro och innehåll mot våra uppsatta mål.
Du kommer arbeta i en miljö med högt tempo där du får mycket frihet under ansvar med möjligheten att växa och utvecklas.
Arbetet innebär en spännande mix av utmaningar och arbetsuppgifter som gör att ingen dag är den andra lik i en miljö där vi alla alltid hjälper varandra och vi ser till att ha roligt på jobbet!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att jobba nära dina kollegor i teamet för digitala medier men också nära projektledare på kommunikationsavdelningen som agerar länken ut till våra beställare inom övriga delar av koncernen och våra dotterbolag. I vissa fall kommer uppdragen in via projektledaren och ibland blir det du som har direkt kontakt med vår interna kund.
Konkret blir dina arbetsuppgifter framför allt att ansvara för innehållsproduktion, uppföljning och utvärdering av ett visst antal bolagskonton, främst på Linkedin, Instagram och Facebook. För varje konto innebär det att utifrån uppsatta affärsmål ansvara för att skapa målgruppsanpassat innehåll.

I praktiken innebär det:

  • Att ta fram innehållsplanering för de bolagskonton du ansvarar för. Här är det önskvärt att du har vana från att jobba affärsdrivet och kan koppla innehållet mot mätbara mål
  • Att skapa innehåll i form av korta, krispiga inlägg med tydliga budskap och/eller ”call to actions”
  • Att fotografera och gör enklare bildjusteringar i Photoshop för att få till bilder som förstärker önskat budskap
  • Att filma när rörligt innehåll är det mest lämpliga, vilket exempelvis kan vara när du är ute och intervjuar någon i verksamheten eller filmar ett event. Här behöver du kunna göra enklare redigering för att klippa ihop filmen på bästa sätt och eftersom vi följer lagen om tillgänglighet behöver du även ha kunskap kring hur man lägger in text i film
  • Att tillsammans med kollegor och ibland själv, skapa kampanjer och marknadsföring i sociala medier. Det gör att du behöver veta hur du sponsrar inlägg och annonserar på Facebook, Instagram och Linkedin
  • Att säkerställa att vi gör rätt saker genom att följa upp, utvärdera, lära och se till så att vi förbättrar oss, ser vi som en självklarhet för att vi bättre ska nå våra uppsatta mål

Din profil

  • Du bör tycka om att påverka och brinna för att berätta historier som berör
  • Du är en god kommunikatör som kan anpassa budskap efter målgrupp
  • Du har ett eget inre driv och är den som tar tag i saker när det behövs
  • Du tror på dina idéer och kan jobba självständigt, men är även lyhörd och ödmjuk i team och gillar att samarbeta i olika konstellationer med olika människor
  • Du är kreativ i tanken, samtidigt som du trivs bäst med ordning och reda när det kommer till att utföra ditt arbete
  • Att leverera i tid är en självklarhet för dig
  • Du behöver vara lite nyfiken och ha ett intresse för att både lära och testa nya saker och alltid fokusera på 100% lärande
  • Och självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig

Krav

  • Minst ett års erfarenhet av att arbeta och skapa innehåll för sociala medier på byrå, in-house eller som frilansare
  • Relevant utbildning inom kommunikation med inriktning på digitala medier, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande
  • Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att kommunicera i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i annonsering och marknadsföring i sociala medier
  • Goda kunskaper i filmning och videoredigeringsprogram
  • Goda kunskaper i fotografering och enklare redigering i Photoshop
  • B-körkort och tillgång till egen bil

Det är extra meriterande om du har:

  • Erfarenhet av analys och uppföljningsarbete av sociala medier (Falcon, Matomo)
  • Erfarenhet av Storukit, Dream Broker, Adobe Premiere, eller annat verktyg för film/foto

 

Om företaget
Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje.
Koncernen har cirka 850 medarbetare och en omsättning på 4500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center samt arbetsförmedling och bemanning.

Övrigt
Tjänsten är flexibel mellan 50 – 100% av en heltid beroende på behov och passar därför även dig som är frilansare och behöver fylla på med mer. Tiden för uppdraget sträcker sig mellan augusti 2022 och 30 december 2022. Placeringen är i Södertälje, men det finns möjligheter att jobba på annan plats. Dock behöver vissa uppdrag för film och foto ske fysiskt på olika platser i Södertälje.
Senaste ansökningsdagen är 15 augusti, men intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka om du är intresserad.

Om du har några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Inhouse AB - Håkan Bodman, hakan.bodman@inhouse.se

Välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Håkan Bodman

hakan.bodman@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!