Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Junior redovisningsekonom till spännande bolag i City

Är du den vi söker?

Är du en junior redovisningsekonom som är i början av din karriär? Vill du arbeta på ett spännande företag beläget centralt i Stockholm city som befinner sig i tillväxt, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till den bästa ekonomifunktionen? Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning

För en kunds räkning på ett spännande bolag med en utåtriktad och stark vi-känsla, söker vi nu en junior redovisningsekonom för en rekrytering på heltid.

Som junior redovisningsekonom kommer du stötta och arbeta tillsammans med teamet om 3 personer. Du kommer ha många sociala kontakter, arbeta i en föränderlig miljö och ska själv kunna driva projekt. Du kommer också kunna vara med och påverka din utveckling tillsammans med rapporterande chef. Vidare du kommer att arbeta självständigt med bland annat löpande redovisning, i tidvis transaktionsintensiva perioder med högt tempo där man arbetar både högt och lågt. I dina arbetsuppgifter ingår bl a

- Löpande redovisning
- Fakturasupport till verksamheten
- Månadsbokslut
- Periodiseringar & reserveringar
- Momsredovisning
- Betalningar
- Intercompany avstämningar
- E-fakturering
- Support för utländsk shared service

Din profil

Personligheten är viktig för oss! Vi ser att du har relevant utbildning och har ca 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du känner dig trygg i ditt yrkesval, är självgående och förstår vikten av att leverera i tid i enlighet med bolagens rapporteringsschema. Du har god initiativkraft, är rak i din kommunikation samtidigt som du är strukturerad, noggrann och drivs av att processerna skall fungera på bästa sätt. Du är serviceminded, framåt och uthållig samt tycker om att vara lösnings-orienterad.

Du kanske kommer från en redovisningsbyrå och är van vid att ha flera bollar i luften samtidigt, eller en organisation med flera legala enheter. Vidare har du ett sinne för detaljer likväl som helheten och din analytiska förmåga finns där naturligt. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning för rollen, och då engelska är en del av vardagen i organisationen ser vi att du talar och skriver obehindrat. Du är lösningsorienterad med en positiv & utåtriktad inställning till det mesta. Du är nyfiken, ärlig och ser fram emot att få vara med bolagets utveckling!

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar kunden med Inhouse AB och Caroline Fristedt. Vänta inte med din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. 

För mer information eller frågor, kontakta Caroline Fristedt caroline.fristedt@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
 

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Caroline Fristedt

caroline.fristedt@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!