Denna tjänst är inte längre aktuell.
Junior redovisningskonsult till modern och entreprenöriell byrå på Östermalm
Två juniora redovisningskonsulter till modern och entreprenöriell byrå på Östermalm
Är du den vi söker?
Trivs du i ett entreprenörsdrivet företag där du får möjlighet att göra skillnad? Är du social, serviceinriktad och trivs med att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! Här får du möjlighet till en mycket bra start på din karriär i en kraftigt växande organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter till utveckling.
Arbetsbeskrivning
I rollen som junior redovisningskonsult kommer du att arbeta brett inom redovisning tillsammans med kunniga och drivna kollegor. Du kommer arbeta nära redovisningsansvariga och med dem ansvara för bl.a. månadsavstämningar för företagets kunder. Företaget tycker om att utvecklas tillsammans med sina kunder och sitter delvis med dem för att utföra arbetet kvalitativt och effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter följer nedan:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Balans och kontoavstämningar
- Medverka vid bokslut
- Bidra aktivt till att utveckla processer och rutiner hos företaget och deras kunder
Din profil
Vi söker dig som trivs i en mindre och prestigelös organisation där du är delaktig till företagets tillväxt och framgång. Du tycker om att arbeta i en miljö med mycket energi där du både tar eget ansvar men tycker också om att arbeta tillsammans med andra. Du är nyfiken, noggrann och fokuserad med ett intresse att få utvecklas och lära dig mer. Du har även en god kommunikationsförmåga och utrycker dig väl i både tal och skrift.
Vi söker dig som har en akademisk examen med något års erfarenhet av redovisning från mindre eller medelstort entreprenörsdrivet företag, gärna fastighetsbolag eller tjänsteföretag.
Då företaget har en nära kontakt med sina kunder är det viktigt att du har social kompetens, är lyhörd och trivs med att förvalta samt etablera nya relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet från affärssystemet Business Central (tidigare Navision) och Fortnox. Vi ser gärna att du har god vana av arbete med Excel.
Om företaget
Företaget är en modern samarbetspartner. De arbetar med finansiell rådgivning där fokus är att slå samman strategi och praktisk hantering och flytta ekonomiavdelningen från BackOffice till co-pilots. De vill ge sina kunder en kvalitativ och flexibel ekonomisk plattform för ökad lönsamhet.
Teamet är drivna, kunniga och personliga men också enkla och kreativa. De tycker om att utvecklas med sina kunder. De arbetar med att ständigt utveckla och följa de mest moderna och effektiva lösningar som finns på marknaden, väl anpassade till sina kunder behov. Därför värdesätter de inspirerande kontorsmiljö, flexibla arbetsmöjligheter, kompetensutveckling, modern teknik samt arbetsglädje och samarbete.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar företaget med Inhouse och Carola Arkeklint. Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
För mer information eller frågor, kontakta Carola Arkeklint på carola.arkeklint@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län