Jusek söker Assistent till Förhandlingsavdelningen

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Om kunden / About the Client

Jusek är en facklig organisation för akademiker och är medlem i SACO. Jusek organiserar fem olika utbildningsgrupper: jurister, samhällsvetare, personalvetare, systemvetare och ekonomer. Jusek är SACO:s tredje största förbund genom sina ca 80 000 medlemmar.
Juseks kansli finns på Nybrogatan 30 i Stockholm med två små lokalkontor i Göteborg och Malmö. Förbundet har ca 80 anställda.
Privata förhandlingsavdelningen har 24 medarbetare; en förhandlingschef, 19 ombudsmän och fyra assistenter. Avdelningen ansvarar för att ge råd och stöd till våra medlemmar och våra förtroendevalda inom den privata sektorn samt förhandlar och tecknar kollektivavtal och förhandlar för enskilda individer.

Arbetsbeskrivning / Work Description

I rollen som assistent så kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter;
• administrativt stöd till samtliga inom avdelningen
• kursadministration
• telefonservice, registervård, hålla avdelningens information på hemsidan aktuell
• kontering, kvittohantering
• service till förtroendemän och representanter för andra SACO-förbund

I rollen ingår även att ta emot förhandlingsframställningar från företag . Du kommer att vara behjälplig med att registrera dessa ärenden samt vara mottagare av mejl med förfrågningar från medlemmar.

Du kommer att uppdatera kollektivavtal, vara kontaktperson mellan ombudsman och sektionsstyrelse samt mellan fackliga förtroendevalda och ombudsmän. I tjänsten ingår att uppdatera medlemsregister (AS400) samt översända information till assistenter på andra akademikerförbund.

Din profil / Your profile

Du har en gymnasieutbildning samt gärna någon form av administrativ påbyggnadsutbildning.
Du är van att arbeta i Officepaketet och har god förmåga att uttrycka dig i svenska i både tal och skrift. Vi ser också att du har några års erfarenhet från arbete som sekreterare, administratör eller assistent och då gärna från någon idéburen organisation.

Arbetsuppgifterna är växlande och passar dig som har en stark känsla för service. Då arbetet är självständigt bygger det på att du är van att ta egna initiativ samt tycker om att lära dig nya områden och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter

Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, du är noggrann och strukturerad. Vidare är du social, glad och utåtriktad. Slutligen är det viktigt att du har ett intresse för samhällsfrågor och arbetsmarknadspolitik.

Övrigt / Other

Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas under augusti. Tjänsten är en inhyrning om 10 månader och du kommer att vara anställd av Inhouse, med möjlighet till en tillsvidaranställning hos Jusek.

Tycker du ovan beskrivning passar in på dig är du hjärtligt välkommen att söka tjänsten.

Tekniskt problem med din ansökan?

Har du problem med din ansökan? Kontakta Daniel Lazar på 08 52 22 33 25 eller info@inhouse.se.

För Mac användare rekommenderar vi Safari eller Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. För PC användare rekommenderas Firefox eller Google Chrome. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Välkommen!

Kontaktperson(er)
Josefin Thörnert
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publiceringsdatum

2012-05-02