Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Kommunikationsansvarig (Head of Communication) till Hanza

Nu söker vi en operativ kommunikationsansvarig till Hanzas kontor i Kista.
Som kommunikationsansvarig innebär det att du kommer ansvara för kommunikation och information till HANZAs olika målgrupper, främst medarbetare, kunder och investerare. Kommunikationen sker genom olika kanaler, bland annat hemsida, interntidning, web-utbildningar, pressmeddelanden, sociala media, delårsrapporter, presentationer, kundevenemang, ledarskapskonferenser, årsstämma med mera.

Du kan formulera och presentera
Kommunikation och Information är svårt, det gäller att nå igenom bruset oavsett om det är ett budskap till våra medarbetare eller till våra aktieägare. Det kräver kreativitet med layout och spänst och stil med text. För att klara uppgiften behöver Du därför vara duktig i att skapa och formulera tydliga och lättlästa texter och presentationer.

Du är både kreativ och strukturerad
En del rutiner är klara, men mycket återstår att skapa. Därför vill vi att Du också arbetar strategiskt och föreslår nya vägar att nå våra målgrupper. För återkommande arbete upprättar Du rutiner som effektiviserar arbetet och minskar tidsåtgången. Vidare kommer administrativa uppgifter där kommunikationen är kopplad till att HANZA är ett börsbolag med informationsplikt och med en del nödvändig rapportering. Det kan därför bli många olika uppgifter, varför det är viktigt att kunna prioritera.

Spindeln i nätet
För att samla, skapa och sprida kommunikation kommer Du att ha flera kontaktytor och arbeta med VD, koncernledning, säljorganisation, HR och externa samarbetspartners. Du får också stöd i ditt arbete från personer som arbetar inom samma område inom koncernen och genom externa resurser. För rätt person kan rollen även komma att innebära personalansvar för några få personer som arbetar inom kommunikationsområdet där Du ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet.  

Informellt med frihet under ansvar
Hanzas huvudkontor i Kista består av sex personer och Du behöver ha ett flexibelt och prestigelöst arbetssätt och vara beredd att hjälpa till där det behövs. Eftersom vi har verksamhet i flera olika länder – på olika språk och med olika kulturer – är det viktigt att Du är bra på att samarbeta och skapa relationer. Du måste också våga fatta egna beslut och agera snabbt då en del uppgifter är händelsestyrda. Arbetet kräver att du är självgående, effektiv och noggrann.

För att lyckas i rollen tror vi att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom medie- eller kommunikationsvetenskap. Du har arbetat minst fem år med att planera, skapa, genomföra och följa upp olika kommunikationsaktiviteter gärna med erfarenhet från ett internationellt företag. Du arbetar dagligen i ett CMS verktyg, photoshop. power point, word, google analytics och en fördel om du har kunskaper i indesign.

Då vårt koncernspråk är engelska så behöver du inte bara vara bra på att kommunicera på svenska, utan Du behöver även ha lätt för att uttrycka dig på engelska, i såväl tal som skrift. Då Hanza har bolag inom olika geografiska områden så är det även fördelaktigt om du har körkort.  

Om Företaget
HANZA är ett snabbväxande tillverkningsbolag med framstående kunder som Sandvik, Saab, ABB, Getinge, GE, Siemens med flera. Bolaget har 1 800 anställda, fördelade på 15 produktionsanläggningar i 7 länder. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm.

Hanza erbjuder en trevlig arbetsplats med högt i tak och ett omväxlande jobb i en koncern som ständigt utvecklas. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas i din roll.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på Hanzas huvudkontor i Kista.
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV här på hemsidan. Du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervju få svara på urvalsfrågor samt genomföra ett arbetspsykologiskt test. Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sandra Pettersson.

Välkommen med Din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!