Kommunikationsansvarig till Inhouse

Arbetsbeskrivning / Work Description
Är du arkitekten bakom vår kommande varumärkesresa? Har du den kompetens och uthållighet som krävs för att ta oss hela vägen? Nu söker Inhouse en nyckelperson för bolagets fortsatta expansion. Är du den vi söker?

Som kommunikationsansvarig hos Inhouse kliver du rakt in i ett redan framgångsrikt och välmående bolag. Som övergripande ansvarig för varumärket blir du en central spelare när vi nu planerar att ta nästa steg på tillväxttrappan.
Ditt arbete sträcker sig hela vägen från strategi till faktiskt genomförande. Eftersom ansvarsområdena är många och varierande lär ingen dag bli den andra lik:
• utveckla och förvalta bolagets varumärkesplattform
• säkerställa efterlevnad av plattformen genom utbildning och ambassadörskap
• utveckla och förvalta infrastruktur som exempelvis webbplats, nyhetsbrev och pressrum
• fastställa strategier, kanaler och budskap för bolagets kommunikation
• PR, kriskommunikation och CSR-arbete
• projektledning och produktion

Din profil / Your profile
För att lyckas i rollen tror vi att du behöver vara en duktig strateg, en god projektledare och en vass skribent. Erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete kan komma väl till pass för att inspirera och motivera dina kollegor under resan mot nya framgångar. Vi gissar att du trivs med att stå i centrum och gärna talar inför publik.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på Inhouse. Vi kommer att inkludera ett arbetsprov i rekryteringsprocessen.

Om Inhouse / About Inhouse
Inhouse är ett konsult-, rekryterings- och bemanningsföretag med specialistkompetens inom områdena kommunikation, ekonomi, business services och HR. Bolaget grundades 1996 och har idag 30 internt anställda specialister i Stockholm, Göteborg och Malmö samt ett kvalitetssäkrat nätverk med över 300 konsulter för våra uthyrningsuppdrag. Förra året omsatte Inhouse drygt 100 Mkr.