Kommunikationsassistent

Om kunden / About the Client
Inhouse söker en Kommunikationsassistent för uppdrag hos kund på 4 månader med möjlig förlängning.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
– Distribuera och publicera texter via webben och andra distributionskanaler
– Administrera och utveckla omvärldsbevakningsverktyg
– Hantera administrativa uppgifter för kommunikationsenheten
– Bistå kommunikationsenheten i diverse frågor
– Skriva och bearbeta texter
– Uppdatera information på webbplatserna
– Löpande kontakt med leverantör av grafisk formgivning

Din profil / Your profile
Du har eftergymnasial utbildning inom journalistik, media och kommunikation eller annan utbildning/kompetens som vi bedömer som relevant.
– Behärskar InDesign och Photoshop
– Har goda kunskaper i MS Office paketet.
– Har erfarenhet av arbete med sociala medier.
– God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska.

Övrigt / Other
Uppdraget förväntas uppgå till 40 timmar per vecka i cirka 4 månader. Möjlighet till förlängning finns. Inga regelbundet återkommande arbetstoppar. Du bör kunna ställa upp på övertid vid oväntade händelser. Under sommaren bör du mestadels vara på plats vecka 29-32 då det under dessa veckor är många på enheten som har planerad semester.