Inhouse / Jobb / Kommunikationskoordinator till vår kund i centrala Göteborg

Är du den vi söker?

Brinner du för projektkoordinering och kommunikation? Trivs du i en varierande roll och gillar att skriva? Då kan detta uppdrag vara något för dig!

Till vår kund i centrala Göteborg söker vi en kommunikationskoordinator med fokus på corporate och finansiell kommunikation. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start i april 2023 och ca 1 år framåt. Uppdraget är på 50% fram till årsskiftet. Från januari till mars 2024 är uppdraget 100%, med god chans till förlängning

Om rollen

Som kommunikationskoordinator kommer du att fokusera på kommunikation och projekt kopplade till corporate och finansiell kommunikation. Du arbetar självständigt och strukturerat med att producera olika typer av innehåll. Vidare är du delaktig i olika kommunikationsprojekt och kommer också att arbeta med korrekturläsning vid sidan av att publicera material.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

  • Skriva anpassade texter/skapa innehåll beroende på målgrupp och kanal t ex webb, intranät, årsredovisning m m
  • Framtagning och redigering av presentationer
  • Publicera material på webb och intranät
  • Korrekturläsning, både innehåll och typografi
  • Delta i relaterade kommunikationsprojekt
  • Kontaktarbete med leverantörer så som byråer, översättare, fotografer och tryckerier
  • Produktionsledning av projekt som t ex årsredovisning och fotograferingar
  • Supportera och stötta avdelningsansvarig i det dagliga arbetet, inklusive administrativt arbete

Om dig

Du är en duktig skribent och kommunikatör som är van att arbeta i projekt och som kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av att koordinera och producera innehåll.

Som person är du självgående, idérik, nyfiken, strukturerad och kommunikativ. Du är proaktiv, samt har en prestigelös och handlingskraftig inställning, en doer som skapar ordning och reda.

Vi söker dig som har:

  • Utbildning inom kommunikation eller journalistik.
  • Utvecklad känsla för språk och textskrivande. Du är en säker skribent och har lätt för att uttrycka dig i olika kanaler.
  • Erfarenhet av finansiell kommunikation i börsnoterat företag är ett plus.
  • God stilistisk förmåga.Mycket goda kunskaper i Office 365, främst Teams, PowerPoint och Word.
  • Vana av att arbeta i något CMS-system såsom Episerver och Sharepoint.
  • Kunskaper i Acrobat Pro, InDesign och PhotoShop.

Enstaka resor kan förekomma.

Övrigt

Uppdraget är ett konsultuppdrag med start i april och ca 1 år framåt. Uppdraget är på 50% fram till årsskiftet. Från januari till mars 2024 är uppdraget 100%, med god chans till förlängning. Du är placerad på kundens kontor i centrala Göteborg. Kunden erbjuder en hybrid arbetsplats där upplägget bestäms tillsammans med närmsta chef.
 
Välkommen att ansöka med ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor får du gärna kontakta Sofia Lidenhed på sofia.lidenhed@inhouse.se 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsform

Projekt

Anställningsomfattning

Deltid

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Sofia Lidenhed

sofia.lidenhed@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.