Kommunikationsstrateg till Telge Bostäder

Är du den vi söker?
Är du en senior kommunikatör som har lång strategisk bakgrund inom kommunikation? Trivs du att jobba i en dynamisk organisation där det är full fart och högt i tak? Då kan det vara dig vi söker till Telge Bostäder där du kommer bli en viktig del i teamet och arbeta båda strategiskt och operativt.

Arbetsbeskrivning
I din roll som kommunikationsstrateg sitter du med i ledningsgruppen för Affärsområde Bo och ansvarar för kommunikationsfrågor internt och externt. Du kommer att vara ansvarig beställare mot vår interna produktionsbyrå och arbeta tätt ihop med ansvariga projektledare. Du samarbetar med vår kommunikatör och jobbar nära alla oss andra med kommunikationsroller. Vi vågar lova att ingen dag är den andra lik, så vill du ha variation, roliga utmaningar och en dynamisk arbetsmiljö är det här arbetsplatsen för dig.

Uppgifter:
• Strategiskt och operativt arbete med kommunikationsfrågor
• Ansvara för kommunikationsfrågor i ledningsgruppen
• Arbeta med kriskommunikation
• Mediahantering
• Vara ansvarig beställare gentemot vår inhouse-byrå

Du kommer rakt in i en dynamisk miljö där du får mycket frihet under ansvar och där du får möjligheten att växa och utvecklas. En arbetsplats där vi alla stöttar varandra och har roligt tillsammans. Det kan bli snabba puckar och högt tempo, men vi hjälps alltid åt och vår inhouse-byrå har kompetenta copywriters, artdirectors och projektledare som finns där för att stötta och hjälpa dig i din roll.

Din profil
Du är en erfaren och självgående kommunikationsstrateg, som är lyhörd och älskar möten med människor. Du vill vara i en central roll där du får möjligheten att genomföra dina idéer och arbeta både självständigt och i grupp. Du känner dig trygg med att projektleda olika typer av kommunikationsprojekt och att uttala dig när media hör av sig. Troligen har du flera års erfarenhet av kommunikationsarbete på landsting, kommun eller annan större organisation. Du är van vid att jobba på ledningsgruppsnivå och har kanske någon ledarskapsutbildning och/eller retorikutbildning med dig i bagaget. Du är prestigelös med ett stort intresse för kommunikation.
Du har en universitets eller högskoleutbildning inom journalistik, kommunikations eller motsvarande. Som person besitter du en hög social kompetens och är van att jobba självständigt. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Om företaget
Välkommen till Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Övrigt
Tjänsten är ett interimsuppdrag med start så snart som möjligt under 6 månader med möjlighet till förlängning. Din arbetsplats blir på vårt huvudkontor i centrala Södertälje. Låter detta som ditt drömjobb? Välkommen att söka redan idag, intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras av Cecilia Grufman, rekryteringskonsult på Inhouse AB.