Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Kommunikatör med fokus på internkommunikation

Moderna försäkringar söker nu förstärkning till deras kommunikationsavdelning fram till 31 mars. Har du arbetat några år som intern kommunikatör och är en god skribent, van att skiva och publicera på intranät och koordinera olika interna projekt? Då är det dig vi söker för ett uppdrag med start omgående!

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som internkommunikatör kommer du att stötta kommunikationsansvarig med internkommunikation i olika projekt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att skriva och publicera artiklar på intranätet, ta fram talmanus till interna filmer, koordinera texter som ska översättas, arbeta en del med diverse interna projekt samt delta i nordiska redaktionsmöten.

För att trivas på Moderna Försäkringar behöver du vara lösningsorienterad, kunna arbeta självständigt, ha goda projektledaregenskaper och vara prestigelös. Det är du som kommer att ta kontakt med relevanta personer i organisationen för att få information och underlag. Det är därför viktigt att du är engagerad, social och proaktiv men minst lika viktigt är att du har hjärtat på rätt ställe. Du behöver inte ha erfarenhet från försäkring, bank eller finans, men det är meriterande. Har du dessutom lätt för att förstå danska och/eller norska är det ett plus.

Övrigt

Tjänsten ett uppdrag på heltid med start omgående och fram till 31 mars med möjlighet till förlängning. Uppdraget kommer att ske på distans så länge pandemirestriktionerna gäller. Du ansöker genom att skicka in ditt CV. Personligt brev behöver inte bifogas. Har du frågor gällande uppdraget kontakta Erik Värendh. Intervjuer kommer ske löpande så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Erik Värendh

erik.varendh@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!