Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Kommunikatör med erfarenhet av projektledning till Telge

Vi på Telge letar efter dig som är en erfaren kommunikatör. Du blir en viktig del i vårt kommunikationsteam. Du kommer att ha fokus på extern kommunikation kring projekt, men även ha en viktig roll när det gäller den interna kommunikationen. I den här rollen kommer du att jobba med dotterbolaget Telge Nät. Du har din hemvist på Kommunikationsavdelningen, som finns i moderbolaget med 22 kollegor, men spendera största delen av din arbetstid på Telge Nät.

 

Arbetsbeskrivning

Telge Nät genomför en hel del större projekt för att tex ansluta nya bostadsområden till bolagets tjänster: Elnät, Fjärrvärme, Stadsnät, Vatten och Avlopp. Behovet av kommunikation till berörda parter i kommunen är stort och det är ditt ansvar att den tas fram. Du får en viktig roll att planera och koordinera kommunikationsinsatser, samt se till att rätt målgrupp får rätt information.
En del av kommunikationen kommer du ta fram själv, vilket innebär att skriva och formulera kundkommunikation är arbetsuppgifter som du känner dig trygg med. Du kommer ingå i ett team med en marknadskommunikatör och en projektledare på kommunikationsavdelningen. Du har dessutom ett antal kollegor på kommunikationsavdelningen som du kan både rådfråga och beställa kommunikationstjänster ifrån - såsom formgivning, PR, webbuppdateringar och SoMe-publiceringar etc.
Det här jobbet är omväxlande och du kommer få mycket frihet under ansvar. Ena dagen kanske du är bollplank för projektägare på Telge Nät och författar budskap, nästa dag förbereder du en artikel för intranätet. Därför behöver du vara kreativ, social och flexibel. Om du dessutom har erfarenhet av stora projekt där det på ett dynamiskt och intressant sätt kan ”storma”, är du rätt person för oss. Din arbetsdag kommer att variera, men det är en arbetsplats där vi alla stöttar varandra och har roligt tillsammans. Du kommer rakt in i en dynamisk miljö där det är full fart och där du får möjligheten att växa och utvecklas. 

I praktiken innebär rollen, bland annat att:

  • Delta i projektmöten och projektgrupper
  • Planera och koordinera kommunikationsaktiviteter
  • Skriva kundkommunikation
  • Beställa extern kommunikation för tex hemsidan, trycksaker etc
  • Hantera kundärenden
  • Delta på informationsträffar (tex med fastighetsägare)
  • Arbete med sociala medier

Din profil

  • Du är utåtriktad och lyhörd och älskar möten med människor.
  • Du har erfarenhet av större projekt och vill utvecklas i en roll där du får möjligheten att få igenom dina idéer och arbeta kreativt både självständigt och i grupp.
  • Du är prestigelös med ett stort intresse för kommunikation. Kanske har du redan erfarenhet av kundkommunikation på en stor organisation.
  • Du är ”service-minded” ut i fingerspetsarna och en kreativ ”doer”, som lätt växlar mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag.
  • Du bör vara bekväm med Telges kärnvärden öppen, modig, personlig och enkel, eftersom de präglar allt vi gör.

Krav

  • Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
  • Van skribent
  • Ett par års yrkeserfarenhet inom kommunikation & projektledning
  • Hög social kompetens
  • B-körkort
  • God vana av office-paketet

Det är extra meriterande om du har:

  • Erfarenhet av digitala projekthanteringssystem, tex iBinder och Sharepoint
  • Lokalkännedom om Södertälje
  • Arbete med kommunikation inom kommun, landsting eller större koncern
  • Erfarenhet av att jobba med sociala medier
  • Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN

Om Telge

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje.
Koncernen har cirka 850 medarbetare och en omsättning på 4500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center samt arbetsförmedling och bemanning.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och sträcker sig fram till 31 december 2022 med stora möjligheter till förlängning. Placeringen är i Södertälje, men beroende på pandemiläget finns visst utrymme att jobba hemifrån utifrån överenskommelse med arbetsgivaren. Senaste ansökningsdagen är 15 mars, men intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka om du är intresserad.
Om du har några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Inhouse AB - Håkan Bodman, hakan.bodman@inhouse.se

 

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Håkan Bodman

hakan.bodman@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!