Kommunikatör till en nordisk kapitalförvaltare

Managementkonsult

Om kunden / About the Client
Med en engagerad personalstyrka som består av drygt 160 medarbetare, specialiserade på portföljförvaltning, analys, administration, compliance och kundservice strävar de ständigt efter att uppfylla kundernas individuella behov. Som en del av BNP Paribas Investment Partners kombinerar de lokala expertkunskaper och lokal närvaro med ett globalt nätverk av investeringsspecialister och lösningar.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en Kommunikatör till en nordisk kapitalförvaltare för en visstidsanställning om 6 månader. Du kommer att ingå i avdelningen Communication Nordic och vara behjälplig i alla typer av kommunikationsfrågor, såsom produktion och bearbetning av text, korrekturläsning och framtagande av produktmaterial inom verksamheten. Du arbetar nordisk med många kontaktytor runt om i organisationen och måste därför enkelt bygga nätverk.

Som Kommunikatör ansvarar du tillsammans med Kommunikationschefen för all intern och extern kommunikation. Du tar fram innehåll till intranätet och de externa hemsidorna samt bistår i produktionen av säljmaterial, produktfoldrar och presentationer. Ett krav är att du obehindrat använder Office-paketet samt InDesign, Photoshop och Illustrator.

Din profil / Your profile
Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av liknande tjänst, gärna från bank och finans. Du formulerar dig fritt i både tal och skrift i svenska och engelska. Koncernspråket är engelska, men hanterar du även ett annat nordiskt språk är detta meriterande men inget krav. Har du en högre utbildning inom kommunikation eller marknadsföring är det meriterande.

Rollen som kommunikatör rör sig mellan kommunikation och marknad, därför är det viktigt att du i tidigare tjänster har arbetat brett och gärna haft en koordinerande roll i marknadsföringsinsatser såväl som i kommunikationslösningar.

Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceminded och prestigelös men kan även sätta gränser och har integritet. Du planerar, driver, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är dessutom noggrann, kvalitetsmedveten och van att arbeta effektivt vid arbetstoppar.

Övrigt / Other
Uppdraget är en inhyrning via Inhouse under 6 månader heltid, dvs 40 timmar per vecka, med start i slutet på februari. Sista ansökningsdag den 22 februari 2013, men sök gärna omgående då intervjuer sker löpande. Vi önskar CV och personligt brev.