Kommunikatör till Lantmännen IT – konsultuppdrag

Om kunden / About the Client
Du kommer att tillhöra Lantmännen IT men samtidigt ha ett nära samarbete med Lantmännens avdelning internkommunikation, inom gemensam funktion HR.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker nu en konsult med fokus på internkommunikation. I rollen ingår att ta ett kommunikativt ansvar i olika IT projekt (förändringsprojekt), att upprätta och genomföra kommunikationsplaner, att skapa presentationer, skriva nyhetsartiklar och stödja chefer. Du har den strategiska höjd som krävs för att kunna ta fram en strategisk kommunikationsplan för IT.

Din profil / Your profile
Vi tror att du har en akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande samt 5-10 års erfarenhet. Du är självklart en god kommunikatör, duktig skribent och har erfarenhet av att förenkla komplex information. För oss är det viktigt att du har ett stort intresse för affärer Du är en driven och nyfiken person som också är strukturerad, serviceinriktad, noggrann och van att arbeta självständigt. Viss IT kunskap är meriterande. Vi ser det som självklart att du delar våra värderingar: helhetssyn, öppenhet och handlingskraft.
nsultuppdraget är en deltid, 50% tjänst och vi ser flexibelt på hur du önskar fördela dina timmar per vecka. Placering är på Lantmännens huvudkontor i Stockholm. Resor kan förkomma, främst till Malmö och Köpenhamn, cirka 2 gånger/månad. Vi önskar påbörja samarbetet omgående och konsultuppdraget gäller till sommaren 2016, med möjlighet till förlängning.

Övrigt / Other
I den här processen samarbetar Lantmännen med Inhouse AB, Peder Mårtensson. Ring gärna honom på 0708-14 88 00. Eller anmäl intresse för uppdraget på www.inhouse.se