Kontakt

Kontors/administrativ assistent till internationellt bolag


Är du den vi söker?
Brinner du för service och är en fena på administrativa uppgifter?
Då kan rollen som kontors/administrativ assistent vara något för dig!

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en driven kontors/administrativ assistent. Du kommer att ansvara och utföra kontorets administrativa arbetsuppgifter och service. Kontoret är baserat i centralt i Göteborg och präglas av en internationell miljö.

Du kommer ha en viktig funktion hos företaget, du är ansiktet utåt och representerar ett internationellt bolag. Rollen är en blandning mellan klassiska receptionistuppgifter såsom att på ett professionellt och representativt ta emot såväl telefonsamtal som personliga besök till kundens konsulter, både på svenska och engelska.

Du kommer också att hjälpa till med att skapa rapporter och annat material, där majoriteten av dokumenten är på engelska. Du kommer även att koordinera konsulternas kalendrar så att logistiken kring resor och rumsbokning flyter smidigt, köpa in kontorsmaterial, posthantering, hålla snyggt i konferensrummen samt beställa mat och fika till möten. I rollen ingår det att vara behjälplig för alla kontorets medarbetare så att de får den service och avlastning de behöver.
Tjänsten innebär även administration i de olika affärssystemen samt utläggsredovisningar.

Din profil
Som person ska du tycka om att assistera andra, vara social, lättsam, framåt och ha lätt att lära. Du ska ha en professionell inställning, gilla service och alltid ge det lilla extra. Du ska även kunna ta för dig och ligga steget före när det gäller service och administration. Eftersom rollen är bred med flera olika arbetsuppgifter så är det viktigt att vara prestigelös, stresstålig och lösningsorienterad.

Du bör ha arbetat några år inom service och administration och gärna ha erfarenhet från en internationell miljö

Du talar svenska och engelska flytande och hanterar Office paketet mycket väl.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående