Denna tjänst är inte längre aktuell.
Kravanalytiker till bank/försäkringsbolag i Stockholm – Interimsuppdrag
Är du den vi söker?
Är du kravanalytiker med redovisnings- och regelverkskompetens? Vår kund behöver just nu förstärkning inom bolagsredovisning och söker nu en analytiker som har erfarenhet av likande uppdrag inom bank och försäkring? Då är det dig vi söker.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kravanalytiker kommer du att ta fram krav för effektivisering av bokslut- och rapporteringsprocesser. Du kommer i detta arbete arbeta nära bolags- och regelverksspecialister inom deras bolagsredovisning inom såväl bank som försäkring.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Driva kravprocessen tillsammans med verksamheten för att effektivisera boksluts- och rapporteringsprocesserna.
• Detaljera krav för såväl bokslutsprocess som rapporteringsprocess med beaktande av regelverkskrav dvs framtagande av användarfall.
• Strukturera information på olika dimensioner som konto, produkt etc med avseende på nuvarande ekonomisystem och framtida ekonomisystem.
• Kravställa förbättringar i "setup" i nuvarande ekonomisystem och kravställa "setup" i framtida ekonomisystem.
• Framta testfall och delta genomförandet av testerna i nuvarande ekonomisystem och framtida ekonomisystem.
• Framta krav för produktionsöverläggning bl a konvertering av balanser till ny gemensam kodplan.
• Delta i kravställning av information till huvudbok för att automatisera dagens manuella processer och rapporter.
• Tillsammans med bolagsredovisning och koncernredovisning kravställa data/information med de krav som koncernredovisning/rapportering har i leverans av data från huvudbok.
Din profil
För att passa i rollen som kravanalytiker behöver du ha kunskap inom redovisning och regelverk. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet som Financial Controller inom bank, finans eller försäkringsbranschen. Du har också en mycket god analytisk förmåga och vana att leda likande projekt.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi är specialister inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har. Bolaget grundades 1996 och har idag över 40 anställda i Stockholm, Göteborg och Berlin samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se
Övrigt
Uppdraget är interim med start 4 maj till 31 december 2020. Ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om rollen, kontakta rekryteringskonsult, jenny.stierngranat@inhouse.se eller på telefon 0760-943618.</p