Kreativ Chef till Folksam.

Är du den vi söker?
Brinner du för kommunikation som sticker ut och som bidrar till bra affärsresultat? Och trivs du med att engagera och utveckla kreatörer mot uppsatta mål?
Då är detta en fantastisk möjlighet för dig att vara med och göra skillnad.
Som person är du förtroendeingivande, drivande, stresstålig, strukturerad och målinriktad. Du är stabil och trygg i dig själv. Du har lätt för att samarbeta och du är bra på att kommunicera på ett lyhört sätt. Du är även en bra presentatör som skapar engagemang.

Arbetsbeskrivning
Folksams marknads- och kundkommunikation är omfattande och varierad. Det innebär att du kommer att möta ett stort utbud av stimulerande utmaningar och uppgifter. Förväntningarna på sektionen Marknad och kundutveckling är stora och rollen som chef Kreation och produktion är en betydelsefull och viktig pusselbit för att nå högt ställda mål. Du kommer att leda och ansvara för
13 mycket kompetenta art directors, copywriters, formgivare och andra specialiserade medarbetare som alla strävar efter, och vill ha rätt förutsättningar för idéhöjd, nytänkande, design, och effektiv produktion.
Vi söker dig som brinner för kreativitet och förstår hur den kan skapa värde för affären. Du drivs av att leda och engagera medarbetare mot förbättrade resultat och trivs med att interagera med olika typer av roller i en stor organisation. Du har också förmågan att förstå Folksams affärer, se helheter och förstå sammanhang.
Du har minst 5 års erfarenhet att leda kreatörer på reklambyrå, inhousebyrå eller liknande. Och du får gärna ha en bakgrund som kreatör (AD/CD eller Copy). Meriterande är även ledarskapsutbildning.

Din profil
Du ansvarar för att:
• utveckla den kreativa processen och dina medarbetare i syfte att kunna skapa stark, tydlig och affärsnära kommunikation som ger ökad effekt
• avdelningen har bästa möjliga förutsättningar för effektiv produktion av marknadsmaterial och baskommunikation
• driva utvecklingen av avdelningens verksamhet, roller, kompetenser, arbetsprocesser, metoder och verktyg
• driva arbetet med att ta fram verksamhetsplan inkl. budget för avdelningen
• leda och följa upp medarbetare och verksamhet inom avdelningen enligt beslutade processer för mål- och PU samtal
• leda avdelningen utifrån beslutad verksamhetsplan och budget
• vara kontakt gentemot utpekade leverantörer inom ansvarsområdet och vidareutveckla samarbetet med dem
• vara en del i Marknad och kundutvecklings ledningsgrupp
• bidra till utvecklingen av Marknad- och kundutveckling

Om företaget
Marknad och kundutveckling är en koncerngemensam sektion och en del av enheten Marknad och försäljning. Sektionen har ett övergripande ansvar för Folksams varumärke, marknadsföring, kundanalys, kundutveckling och skadeförebyggande. Vi stödjer Folksams samtliga affärer och dotterbolag med marknads- /kundkommunikation, kundanalys, kundinsikter och kundundersökningar. Vårt arbete bidrar till att Folksam uppnår sina mål. Marknad och kundutveckling arbetar nära våra försäljningskanaler; Digital-, Bemannad- och Facklig försäljning samt Folksams affärsområden och dotterbolag.
Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar våra medarbetares utveckling och har bra anställningsförmåner. För att öka samarbete och kreativitet jobbar vi aktivitetsbaserat. Se filmen om hur det är att jobba på Folksam, http://folksam.se/att-jobba-har.

Övrigt
I den här processen jobbar Folksam i nära samarbete med Peder Mårtensson, Inhouse. Ring gärna honom på 0708-14 88 00.