Kreativ Marknadschef till NilsonGroup

Om kunden / About the Client
NilsonGroup etablerades 1955, då företagets grundare Rolf Nilsson startade en liten enmansfirma i orten Åskloster utanför Varberg. 1959 gick den första inköpsresan till Italien. Idag, 57 år senare, är NilsonGroup Skandinaviens ledande skokoncern med butikskoncepten DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports, samt franchisebaserade Ecco Stores. Med drygt 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark omsatte NilsonGroup 3 miljarder under 2013.
Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg.
Nu söker NilsonGroup en kreativ Marknadschef med placering i Varberg.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som Marknadschef är du ansvarig för:

Att utarbeta och utveckla en tydlig profil per koncept.
Skapa övergripande visuellt ramverk/ manér och innehåll för samtliga kanaler inför varje säsong enligt fastställd marknadsplan.
Fortlöpande utveckling samt optimering av NilsonGroups närvaro inom alla relevanta sälj- och kommunikationskanaler.
Löpande utveckla och stärka NilsonGroups varumärken.
Bedriva omvärldsbevakning.
Utarbeta och utveckla PR-planer för respektive koncept samt driva PR-aktiviteter.
Du sitter i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Du är chef över en avdelning om ca 20 personer.

Gränssnitt
Arbetet mellan marknadsavdelningen och respektive affärsområde/koncept ska präglas av enkelhet, prestigelöshet och flexibilitet med en ständig dialog och ömsesidig kompetensutväxling.
• Affärsområdet/konceptet ansvarar för respektive koncepts inriktning samt positionering.
• Affärsområdet/konceptet ansvarar för att ta fram och fastställa en marknadsplan inför varje ny säsong. Marknadsplanen bearbetas tillsammans med marknadsfunktionen

Din profil / Your profile
Du är en marknadsorienterad ledare och ”doer” med ett arbetssätt som passar i ett fo¨retag som verkar internationellt och som har en vilja att expandera och utvecklas. Du tycker om och har erfarenhet av att driva kreativa processer i kombination med en förståelse för e-handel, kundklubbar och positioneringsfrågor.

Du kombinerar en god strategisk förmåga med en ”hands-on-mentalitet”. Handlingskraft, pragmatism och enkelhet i kombination med gott omdöme och stark drivkraft är viktiga egenskaper.

Erfarenhet/kompetens

• Dokumenterad erfarenhet inom marknadsföring i ledande befattning
• Dokumenterat god ledare med bakgrund från detaljhandeln eller snabbrörliga konsumentvaror
• Erfarenhet att driva kreativa processer.
• Erfarenhet från att ha arbetat med förändrings- och förbättringsinitiativ
• Erfarenhet av och känsla för mode och de faktorer som driver trender, bransch och konsumentens beteende

Personliga egenskaper

Du har:
• Kreativ förmåga – både kunna främja innovationskraft i organisationen och ha en egen förmåga att styra det kreativa arbetet i utvecklingen av NilsonGroups framtida kommunikation.
• Förmåga att arbeta ”hands-on” och genom andra.
• Rätt balans mellan smidighet och pondus
• Coachande ledare och pragmatisk genomförare
• Social och utåtriktad person

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Placeringsort är Varberg.
Känns detta som en tjänst för dig ansöker du via länken nedan och bifoga cv. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 16/5. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Erik Andersch på Inhouse.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!