Denna tjänst är inte längre aktuell.
Kreatörspar till Apoteket AB
Just nu letar vi efter ett dynamiskt och inspirerande kreatörspar (CD/AD och Copy) som ska leda Apotekets kreativa arbete och ta konceptet till nya höjder. Vi behöver er hjälp för att injicera nytt engagemang och ta det kreativa ägarskapet i både strategiska och taktiska utmaningar.
Tillsammans med Apotekets Inhouseteam som består av AD, Copy och formgivare kommer ni att få möjlighet leda det kreativa arbetet för att nå Apotekets affärsmål. Vi söker er som kan påbörja detta spännande uppdrag den 1 september och fortsätta under sex till tolv månader framåt, tre dagar i veckan.
Uppdraget kommer att bestå av:
- Förfina, utveckla/förädla Apotekets kommunikationskoncept i linje med position/segmentering
- Identifiera tydligt särskiljande element med syfte att stärka avsändare för Apoteket vs direkta konkurrenter i apoteksbranschen/reklambruset i allmänhet
- Strategiska och varumärkesbyggande kampanjer för prioriterade initiativ
- Förflytta Apoteket till önskad position och associeras med rätt varumärkes-attribut
- Tillämpning, taktiska kampanjer (kortsiktigt)
- Creative coaching – inhouse
För att lyckas i detta uppdrag ser vi gärna att ni som kreatörspar har arbetat tillsammans under några år, helst på både en inhousebyrå och en extern byrå. Ni bör ha gedigen erfarenhet av att arbeta som AD och Copy, med en tydlig förmåga att skapa konceptuella och strategiska lösningar. Ni kommer att ha en central roll och genom kreativitet ta varumärket till nästa nivå, och era kreativa insatser kommer att ha en betydande inverkan i Apotekets kampanjer och marknads- och kommunikationsinsatser.
Vi tror att ni är affärs- och kundfokuserade och besitter den kreativa höjden som krävs för att förfina, utveckla/förädla Apotekets kommunikationskoncept i linje med position/segmentering. Era kreativa idéer baserar sig utifrån analyser, insikter och uppföljning av tidigare genomförda kampanjer. Ni är empatiska, lyhörda och är mycket goda lagspelare som har förmåga att få med sig teamet på resan till målet.
Uppdraget är på ca 60% och varierande under året. Vi tror att inledningsvis är närvaro viktig på kontoret i samband med utveckling av koncept och ramverk, samt effektivt samarbete med övriga medarbete.
Låter uppdraget intressant? Ansök med era CV:n och portfolio senast den 10 augusti. Intervjuer kommer att ske i början av augusti. Uppdraget är på 60% på plats i Solna under sex till tolv månader.
Har du några frågor gällande uppdraget går det bra att maila till sandra.pettersson@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Tjänstgöringsort
Stockholms län