Denna tjänst är inte längre aktuell.
Kundförvaltare till Telge Bostäder
Är du den vi söker?
Är du en serviceinriktad administratör som är tillgänglig omgående?
Arbetsbeskrivning
I denna roll fungerar du som ansiktet utåt mot företagets hyresgäster. Ditt arbete innebär att du möter hyresgäster och hanterar frågor som kan vara felanmälan och andra hyresgästfrågor. Det kan handla om att du deltar på bostadsmöten, har telefon- och mejlkontakt med hyresgäster eller gör hembesök. Du kommer att hantera synpunkter och klagomål, anspråk på hyresreduktioner, brandfrågor, evakueringsfrågor, hantering av p-tillstånd samt övergripande samordning av andra gemensamma frågor. Du hjälper Förvaltaren med att följa upp beställning, både av interna leverantörer såväl som externa. Du kan vara projektledare för mindre projekt av teknisk karaktär. Kort och gott så innebär rollen en samordnande funktion i vår organisation med kundens bästa för ögonen.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Stöd till förvaltaren inom förvaltningsområdet
• Uppföljning av beställningar och leveranser inom ert förvaltningsområde
• Interna och externa kontakter med t.ex. projektledare, fastighetsskötare, kundservice, uthyrningen, externa entreprenörer samt andra systerföretag inom Telge-koncernen.
• Hantering av nycklar och blanketter, avtal och entreprenadbeställningar.
• Kontering av fakturor.
• Uppföljning och statistik.
• Projektleda mindre enklare projekt.
Jobbet är av övervägande administrativ karaktär. Ambitionen är att vara mera ute i fastigheterna hos våra hyresgäster för att få en bra bild över läget samt komma med feedback till förvaltararen om vad som skulle behövas göras på området. Du rapporterar till din förvaltare som agerar arbetsledare inom det Förvaltningsområde som du tillhör. Samtidigt så ingår det att hjälpas åt, alla kundförvaltare, inom hela Förvaltningen vid sjukdom och annan frånvaro.
Din profil
Vi söker dig med följande bakgrund:
• Yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen.
• Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem, gärna Vitec
• Svenska flytande i tal och skrift.
• Goda kunskaper engelska.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• B-Körkort
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration, koordinering och service. Som person är du strukturerad, självgående och lika gärna arbetar självständigt som tillsammans med sina kollegor. Du är är trygg i dig själv och bekväm med att möta kunder, i både enklare och svårare situationer och har tydlig och god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. En serviceinriktad problemlösare med kundfokus, som gärna delar kunskap och stöttar och hjälper när det behövs. Personen ser fördelarna med att arbeta förebyggande och strävar mot ständiga förbättringar.
Om företaget
Telge Bostäder har ett viktigt uppdrag – att ge våra hyresgäster och Södertäljes invånare attraktiva och prisvärda boenden. Nu söker vi en biträdande förvaltare/kundförvaltare som tycker om att möta människor och som vill ta ett helhetsgrepp om våra kundkontakter. Uppdragets fokus kommer att vara samordning, både i specifika och i övergripande, gemensamma frågor.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning.
Vi är specialister inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har. Bolaget grundades 1996 och har idag över 40 anställda i Stockholm, Göteborg och Berlin samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.
Övrigt
Detta är ett konsultdrag på heltid med start omgående till och med 31 december 2020. Vi tar inte emot några ansökningar per mail så du är välkommen att ansöka via annonsen. Vi ser fram emot din ansökan!</p