Kundtjänstmedarbetare till BMW Financial Services i Sollentuna

Om kunden / About the Client
BMW Group is the leading provider of premium products and premium services relating to individual mobility. BMW Financial Services is a key factor for success in today’s mobile world. To continue that we need more talented people on-board. People with customer orientation, peak performance, responsibility, effectiveness and who leads by example. We believe that people make companies and will support you to reach your full potential. The Northern European headquarters for BMW Financial Services is located in brand new premises in Silverdal, Sollentuna, into which the Danish and Norwegian offices report. The Northern European organisation was established in 1999 and has since then continued to grow.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till BMW Financial Services där din primära uppgift kommer att vara att stötta kunder i finansiella frågor samt till viss del bilrelaterade frågor. Genom att ge korrekt information och leda dem rätt i frågor kring avtal och annat, lägger du standarden för service på en hög nivå. Du hanterar kundernas förfrågningar både via samtal men även via mail som bearbetas kontinuerligt under dagen.
Arbetet är dynamiskt och varierande då du har kontakt med kunder gällande både BMW Financial Services produkter och BMWs produkter. Vi ser att du genom god kommunikativ förmåga kan bidra till merförsäljning och därmed bidrar till företagets framgång. Majoriteten av samtalet är inkommande men du kommer även att ringa ut och följa upp kampanjer som företag gör. Kampanjerna kan röra allt ifrån att stämma av hur nöjd kunden är med sitt bilköp eller följa upp ett lead till att sälja in en tjänst som lanseras. Kampanjerna kan riktas till slutkund men även till bilåterförsäljare eller företag.

Din profil / Your profile
Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning och att du har erfarenhet från att ha jobbat med ekonomi.
Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom kundservice och har ett genuint intresse för finans.
Du brinner självklart för att ge service och sätter alltid kunden i fokus. Genom ett professionellt bemötande drivs du av att överträffa kundens förväntningar.
Du trivs i en aktiv arbetsmiljö och gillar att arbeta i ett högt tempo med god kvalitet som ledord. Som person är du trygg i dig själv, ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad.
Du gillar att ha telefonen som arbetsverktyg och service/sälj är en naturlig del för dig. Du har ett starkt engagemang, en lyhördhet och ett driv i dig själv, samt att du trivs med att arbeta i ett team som strävar mot gemensamma mål. Du har en positiv personlighet och du motiveras av att ständigt utvecklas.
Har du tidigare arbetat inom branschen eller som säljare så är det meriterande.
Ett krav är B-körkort.

Övrigt / Other
Arbetstiderna är 8.30–17, kundtjänsten är öppen kl. 9-16, vilket innebär att du har tid för administrativt arbete innan och efter telefontid.
Tjänsten på BMW är ett konsultuppdrag dvs. att du kommer vara anställd av oss på Inhouse, men kundens mål är att ta över konsulten efter 6-12 månader.
Är du en serviceperson som brinner för ekonomi och som vill ta steget in i rollen som engagerad kundtjänstmedarbetare för BMW Financial Services, då är du välkommen att kontakta Olivia Bergström

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!