Kundutvecklare till Ctrlprint

Om kunden / About the Client
CtrlPrint är en tjänst som underlättar arbetet med formgivna finansiella dokument till exempel årsredovisningar, kvartalsrapporter och noteringsprospekt. Tjänsten bygger på Adobe InDesign och InCopy och är delvis molnbaserad. CtrlPrint gör det möjligt för alla i ett projekt – internt på företagets ekonomi-/kommunikationsfunktioner eller hos byrå/frilans – att på ett transparent och säkert sätt arbeta med innehållet i ett InDesign-dokument. Företaget har kontor i Stockholm och London. Kunderna finns i de flesta delar av världen. På www.ctrlprint.net kan du se hur tjänsten fungerar.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en kundutvecklare för en tillsvidaretjänst på kontoret i Stockholm.

Som kundutvecklare kommer du att ha en bred roll där du stöttar våra kunder med installation, utbildning och användande av CtrlPrint. Många kunder har frågor eller behöver hjälp med hur de använder tjänsten på bästa sätt. Ibland stöter de på problem som kan vara av mer teknisk karaktär, exempelvis installationsfrågor. Du kommer att vara personen som hjälper dem, oftast i form av supportärenden på mail eller telefon, men också i form av utbildningsinsatser på plats hos kunderna. Som kundutvecklare på CtrlPrint är du en stor och viktig del av det bolaget levererar till sina kunder. I vissa fall är du kundernas upplevelse av CtrlPrint.

Din profil / Your profile
CtrlPrint bygger på Adobe InDesign, och det är därför en stor fördel om du har vissa kunskaper om programmet. Erfarenheter av att installera Adobe-programvaror på Windows är också en fördel.

Vi tror att du har arbetat som produktionsledare, formgivare och/eller marknadskoordinator samt har erfarenhet av att arbeta med finansiell information sen tidigare. Har du en högskoleutbildning är det meriterande.

Du har en utvecklad social förmåga och hög servicekänsla. Du är en problemlösare och gillar utmaningar. Det är viktigt att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidaretjänst, heltid med start i september. Vi träffar kandidater löpande så sök gärna tjänsten redan idag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!