Inhouse / Jobb / Ledningsassistent till Funmed

Nu söker vi en ledningsassistent till Funmed.
I rollen som ledningsassistent kommer du att ge administrativ support till grundare i Göteborg och VD i Stockholm samt kontinuerligt bistå dem i det dagliga arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter
• Förberedelser inför ledningsgruppsmöten och styrelsemöten
• Protokoll och mötesdokumentation
• Boka resor, möten konferenser och rum
• Administrera reseräkningar och fakturahantering
• Självständigt arbete i interna projekt
• Skapa presentationer i Powerpoint

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom Business administration eller annan relevant utbildning
• Tidigare erfarenhet som assistent på ledningsnivå
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• God skribent och ”grafiskt öga”
• Hög digital kunskap och mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Meriterande är erfarenhet av styrelsearbete
• Intresse för och kunskap i sociala medier är meriterande

För att lyckas i rollen är du flexibel, strukturerad och kommunikativ. Du har ett positivt förhållningsätt och tycker om att ge service. Vidare är du ansvarstagande, arbetar proaktivt och du kan prioritera bland uppgifter. Du har ett affärsmässigt tankesätt och är en prestigelös person som kan ta i där det behövs samtidigt som du har hög integritet.
 
Om företaget
Funmed är ett svenskt Health Tech-företag och Europas största läkarklinik inom funktionsmedicin, en ny utvecklingsgren inom vården. Vi behandlar de underliggande orsakerna till sjukdom och ohälsa, till skillnad från traditionell medicin som fokuserar på att i första hand behandla symtomen. Funmed är en agil, progressiv, snabbväxande och välfinansierad scale-up med en tydlig vision: Vi vill förändra västerländsk sjukvård. Vår verksamhet består i nuläget av läkarkliniker i Stockholm, Göteborg, Halmstad och Malmö men vi satsar också stort på utvecklingen av vår digitala plattform som fungerar som kärnan i vår verksamhet. Funmeds egen vårdplattform effektiviserar det extremt informationstäta funktionsmedicinska arbetet och ger utökat stöd åt patienterna. IT-plattformen kommer att radikalt sänka kostnaderna för vården och underlätta värvandet av nya läkare, samt bädda för expansion både nationellt och internationellt.  

Övrigt
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Inhouse. Start omgående och 6 månader framåt med goda chanser till fortsättning. Du är placerad på kundens kontor i Centrala Göteborg.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Karin Fritzon

karin.fritzon@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.