Ledningsassistent till Konica Minolta

Är du den vi söker?
Är du en erfaren ledningsassistent som trivs i en affärsdriven organisation där det ställs höga krav på service? Då kan rollen som ledningsassistent på Konica Minolta vara något för dig.

Arbetsbeskrivning
Som ledningsassistent kommer du att assistera och koordinera administrativa uppgifter för företages VD och övriga ledningsfunktioner. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara:
• Planera och administrera ledningsarbete
• Föra protokoll på ledningsmöten och bevaka ärenden
• Kalenderhantering
• Framställa presentationsmaterial
• Dokumenthantering
• Intern kommunikation
• Rese- och mötesarrangemang
• Lokalfrågor
• Biladministration av företagets bilpark
• Stötta HR i löneadministration
• Kontinuerlig administration i CRM
• Arrangera events
• Beställa kontorsmaterial, kaffe m.m.

Din profil
För att lyckas i rollen som ledningsassistent tror vi att du har förmåga att arbeta med varierande arbetsuppgifter under högt tempo. Som person är du prestigelös med stor känsla för service samt att du är proaktiv, strukturerad och noggrann med hög integritet. Du har även god kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska och du behärskar Officepaketet på en hög nivå. Vi ser också att du har gymnasiekompetens och minst 5 års erfarenhet från en liknande roll.

Om företaget
Konica Minolta är en av de ledande leverantörerna av dokument- och IT-lösningar på den svenska och internationella marknaden. I Sverige representeras Konica Minolta av Konica Minolta Business Solutions Sweden AB med cirka 130 medarbetare. Vi finns representerade med egna kontor i Falun, Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar samt genom ett brett återförsäljarnät spritt över landet. Konica Minoltas moderbolag, Konica Minolta Inc. har sitt huvudkontor i Japan. Koncernen omsätter cirka 75 miljarder kronor och har över 44 000 medarbetare.
Vi strävar efter att vara ett stabilt företag som bidrar till både samhällsnytta och så liten miljöpåverkan som möjligt. Med det som mål utvecklar vi ständigt både företaget, erbjudandet och våra medarbetare.
Våra kärnvärden är Customer centric, Open & Honest, Inclusive & Collaborative, Accountable, Innovative & Passionate. Det innebär att vi är starkt kundfokuserade och passionerat strävar efter innovativa lösningar i ett nära och öppet samarbete med våra kunder. Och vi håller vad vi lovar.

Övrigt
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning.
Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR.
Alla som arbetar på Inhouse har också varit verksamma i dessa branscher och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 40 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.