Strategisk Account Director/Projektledare till Locomotiv

Om kunden / About the Client
Ända sedan starten 1999 har Locomotiv varit en ledande aktör inom retail. Under senare år har erbjudandet breddats och idag består det av Insight, Retail, Integrerat och Activation. Idag är det drygt 20 personer anställda och byrån sitter på Jakobsbergsgatan i Stockholm tillsammans med systerbyråerna Differ och Brand Support. Locomotiv har en kultur med framåtanda och självförtroende. Tillsammans med systerbyråerna finns nu en plattform för att ta nästa steg i utveckling för att bygga morgondagens byrå.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Locomotiv befinner sig i ett spännande skede och söker nu en strategisk Account Director/ Projektledare som ska ansvara för några av byråns större uppdragsgivare.
Viktiga erfarenheter och egenskaper för att lyckas i rollen är:

– Du har i flera år arbetat som Account Director/projektledare på byrå, gärna med kunder inom retail/action marketing. Erfarenhet från kundsidan är också meriterande

– Du har erfarenhet och stor kompetens i att sälja, driva och genomföra projekt av strategisk karaktär

– Du har en mycket god inblick i den digitala utvecklingen

– Du är affärsmässig och har stor förmåga att skapa förtroende hos uppdragsgivare

– Du har stor förmåga att identifiera affärer och är bra på att skapa nya

– Din kommunikationsförmåga är mycket god och du har mycket starka relationsbyggande egenskaper

Locomotiv hjälper varumärken att bli valda. Man nöjer sig inte med att öka kännedomen eller påverka människors attityder. Man vill att varumärket ska sälja bättre. På byråns kundlista finns bland annat Sony Mobile, Miljöpartiet de gröna, Sibylla, Bonnier, Johnson & Johnson, TOOLS och Mäklarringen. Locomotiv ingår i byråkoncernen A-Com.

Låter ovan som något för dig? Sök då tjänsten via inhouse.se med CV och personligt brev. Har du några frågor, kontakta då Aje Stenbeck eller Gustaf Aschan på Inhouse AB, aje.stenbeck@inhouse gustaf.aschan@inhouse.se. Sista ansökningsdag är den 28 februari 2014