Löne- och HR-administratör till Samsung

Är du den vi söker?
Trivs du i en roll som löneadministratör där du får ge support och service? Vill du tillhöra ett engagerat HR-team i ett dynamiskt och globalt bolag? Har du dessutom erfarenhet av att hantera löner, förmåner och pensioner från internationellt bolag? Då kan det vara dig vi söker!

Samsung Sverige söker en Löne- och HR-administratör. Det är ett konsultuppdrag med start omgående och cirka 1 år framåt med stor möjlighet till förlängning. Ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning
I rollen som löneadministratör kommer du huvudsakligen att ha fokus på Payroll men kommer även att vara behjälplig inom HR-området.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Att hantera löner, försäkringar och pensionsadministration för de nordiska länderna koordinerat med shared service center och outsourcing partner
• Månadsvis uppdatera lönerna i interna HR-system
• Uppdatering av HR-system Master Data
• Stötta HR-avdelningen med rapporter och statistik
• Learning & Development administration
• Supportera HR Helpdesk
• Stötta i Employer Branding implementering och strategier
• Stötta i HR-processer och ad hoc-administrativa uppgifter

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller motsvarande och minst 2–5 års erfarenhet av att hantera löner, gärna från ett internationellt bolag. Vi tror att du även har erfarenhet av att hantera pensioner och försäkringar. Du är systemstark och en van användare MS Office och framförallt Excel.

Som person är du självgående och trivs i en roll med stort eget ansvar där du får sätta dig in i nya områden och får använda din analytiska förmåga och ditt sinne för detaljer. Vi tror att du har ett affärs-och kundorienterat förhållningssätt och en god social-och kommunikativ förmåga. För att trivas i organisationen och snabbt komma in i rollen behöver du även ha en god kulturell förståelse samt behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Om företaget
Samsung är en global aktör som är världsledande inom teknik, och öppnar nya möjligheter för människor i hela världen. Samsung arbetar med innovation inom TV, smartphones, surfplattor, datorer, kameror, hushållsapparater, skrivare, LTE-system, medicintekniska produkter och LED-lösningar. Hos Samsung tror vi att meningsfulla framsteg kommer från att våga trotsa hinder. Teknik bör finnas tillgänglig för alla och det ska göra människors liv smartare och enklare.

Om Inhouse
På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult i team HR på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord – samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt
Samsung sitter i fina nya lokaler i Kista. Rollen är en inhyrning via Inhouse på cirka 1 år med start omgående med stor chans till förlängning.
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande.
Vid frågor kontakta Andrea Leal, andrea.leal@inhouse.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Andrea Leal
andrea.leal@inhouse.se

Andrea Leal
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

För att skicka in din ansökan måste du också bifoga ditt CV

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar