Denna tjänst är inte längre aktuell.
Löne/HR-administratör för konsultuppdrag till Handelsbanken
Är du den vi söker?
Söker du din nästa utmaning som lön/ HR-administratör och motiveras av att arbeta verksamhetsnära? Nu utökar Handelsbanken sitt löneteam och söker dig som vill bli en del av ett härligt gäng som kunskapsdelar och stöttar varandra! Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter dig som vill ta dig an en central roll inom lön/HR-administrering, där du får möjlighet att arbeta med lönefrågor på bred nivå. Rollen innefattar att ansvara över lönebearbetningen, som följer hela lönemånaden. Du kommer att arbeta proaktivt och nära dina kollegor. Teamet arbetar i lönesystemet HRM samt i systemstödet My Development. I det dagliga arbetet har du kontakt med chefer, medarbetare samt övriga lokala och centrala personalfunktioner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
- Att agera rådgivande kring lönefrågor, frågor kring kollektivavtal m.m
- Att hantera hela löneprocessen
Din profil
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, exempelvis inom HR eller motsvarande från universitet eller högskola. Vidare ser vi att du har några års arbetslivserfarenhet av roller som lön/HR-administratör. För banken är det värdefullt att du besitter ett inre driv för att skapa positiva resultat, individuellt och tillsammans med andra. Du talar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Vidare har du kunskap av lönesystemet HRM. Vi ser det som meriterande om du även har kunskap i systemstödet My Development.
För att lyckas i denna roll har du höga ambitioner för dig själv och din leverans. Du är van vid att arbeta självständigt, under högt tempo och med ett lösningsorienterande förhållningssätt. Som person arbetar du effektivt, strukturerat och framåtblickande, för att generera goda resultat på arbetsplatsen. För att trivas i rollen har du en känsla för att skapa bäst resultat i dialog med andra och besitter en naturlig teamkänsla. Ytterligare tillför du värde till beställande kund genom att förhålla dig ansvarsfull, strukturerad och noggrann i ditt arbete.
Om företaget
Som konsult blir du anställd av Inhouse AB och uthyrd till vår beställande kund. Inhouse är ett konsultföretag inom rekrytering, konsultlösningar och organisationsutveckling. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande konsultchef.
Övrigt
Uppdraget är på heltid ute hos Handelsbanken med position i centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag och tillhandahålls via Inhouse AB. Uppdraget fortlöper mellan 2023-02-01 t.o.m., 2023-08-31. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt tjänsten via hemsidan www.Inhouse.se. Du behöver inte skicka med något personligt brev då vi är helt övertygade om att ditt CV räcker gott och väl.
Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Eventuella frågor välkomnas och besvaras av rekryteringskonsult Rebecca Forsgren, Rebecca.Forsgren@inhouse.se.
Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län