Denna tjänst är inte längre aktuell.
Löneadministratör med inriktning pension och försäkring till Soya Group
Är du den vi söker?
Söker du din nästa utmaning inom lön, pension och försäkring och motiveras av att arbeta verksamhetsnära? Nu söker Soya Group en ny kollega till sitt löneteam med anledning av en pensionsavgång och vi erbjuder dig att bli en del av ett härligt gäng som kunskapsdelar och stöttar varandra!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i ett kompetent och engagerat löneteam som idag består av fyra personer. Tillsammans med en av dina kollegor är du ansvarig för lönebearbetningen kopplat till landlöner medan övriga kollegor i teamet ansvarar för sjölöner. Eftersom ni är ett sammansvetsat team är det en självklarhet att ni stöttar varandra i arbetet för att säkerställa rätt leverans på ett effektivt sätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden inom lön är:
- att självständigt sköta hela löneprocessen för ca 300 löner fördelat på 17 bolag
- löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
- att agera rådgivare kring lönefrågor gentemot chefer och HR-kollegor
- att tillsammans med hela löneteamet säkerställa leverans av rätt lön i rätt tid
Förutom lönehantering kommer du ansvara för arbetet med pension och försäkring. Här innefattar dina uppgifter bland annat att:
- Ansvara för kommunikationen internt gällande pension och försäkringsfrågor
- Agera kontaktperson gentemot externa parter
- Ansvara för Försäkringsgirot/Coins gällande behörighetsuppsättningar, admin etc
- Ansvarig för implementering och förvaltning av förmånsportalen My Benefit
Du har flertalet kontaktytor både internt och externt. Vi vill att du samverkar med både ekonomi och HR samt hanterar rapportering till myndigheter och andra externa parter.
Din profil
Du har ett lugn och en trygghet i din profession som löneadministratör och du delar gärna med dig av din kunskap. För oss är det viktigt att du har ett stort eget driv till utveckling och förbättring. Du inspireras av en roll där du får jobba nära verksamheten och där du får ta stort ansvar för dina områden, så väl som att hjälpa dina kollegor. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga. Vidare ser vi gärna att du har:
- flera års erfarenhet av självständigt lönearbete från start till slut
- vana av att tolka kollektivavtal
- erfarenhet av bokföring/bokslut samt kontoavstämningar
- goda kunskaper inom Agda
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med pension och försäkringar, framför allt att du har ett intresse att fortsätta utvecklas inom det området!
Varför vill man bli en del av oss?
Soya Group AB är ett familjeägt bolag och Marion Ros, HR-chef på Soya Group berättar att ägarna inspirerar och arbetar från hjärtat med initiativ som berör långsiktighet och hållbarhet, både från ett organisatoriskt perspektiv samt utifrån dig som medarbetare. Bolagen i koncernen har genom sina affärsmål under många år verkat för att minska sin miljöpåverkan och arbeta mer hållbart och Soya Group arbetar aktivt med samtliga av FN:s Globala mål för hållbarhet.
Marion berättar att: ”Vi är en trygg och stabil organisation och vi är så stolta över hur vi lyfter fram våra medarbetare som vår största tillgång. Hållbarhet och samhällsnytta är centrala delar i vår verksamhet och vi vet att vi bidrar till en bättre värld!”
Om Soya Group
Rederi AB Soya, det första bolaget inom Soya Group, bildades 1934 av Olof Wallenius. Soya Group är fortfarande familjeägt och investerar i verksamheter som ägarna tror på och är intresserade av. Varje företag driver och utvecklar sina verksamheter i linje med moderbolagets värderingar. Koncernens bolag omsätter ungefär 1,5 miljarder SEK och har närmare 1 000 anställda runt om i världen. Dessutom finns ägarandelar i ett antal externa bolag som tillsammans omsätter knappt 40 miljarder SEK.
Koncernens gemensamma administrativa funktioner har samlats i moderbolaget Soya Group AB. Här finns Group Communications, Group Facility Service, Group Financial & Business Control, Group Human Resources, Group IS/IT, Group Security och Group Treasury
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer att ha din arbetsplats på Soya Groups huvudkontor på Söder. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Malin Söderberg, malin.soderberg@inhouse.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län