Kontakt

Löneadministratör till Bromma


Är du den vi söker?
Är du en strukturerad och kvalitetsmedveten löneadministratör? Har du vana av att hantera kollektivlöner och är intresserad av ett längre konsultuppdrag hos vår kund i Bromma?

Arbetsbeskrivning
I rollen som löneadministratör kommer du bland annat att ansvara för att:

– säkerställa löneprocessen från anställning till avslut.
– kontrollera underlag och säkerställa att dessa är i enlighet med företagets mallar.
– aktivt delta i att utveckla rutiner och arbetsuppgifter.
– hjälpa medarbetare med lönerelaterade frågor.

Löneteamet ansvarar tillsammans för drygt 4 000 löner. Du ingår i ett team om sju personer och rapporterar till lönechefen.

Din profil
Vi letar efter dig som har en hög social kompetens, är prestigelös, noggrann, lösningsfokuserad och har ett starkt eget driv.

Vi tror att dina tidigare anställningar har gett dig:

– några års erfarenhet av lönehantering
– erfarenhet av kontoavstämningar
– goda kunskaper i Officepaketet och då främst i Excel
– kunskaper om lagar och avtal inom löneområdet
– har du tidigare arbetat i HR+ är det meriterande

Om företaget
Vår kund är ett företag som fyller en viktig samhällsfunktion och som har en uttalad ambition att driva utvecklingen i sin bransch.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag, 6 månader på 100 % med start omgående, eller enligt överenskommelse. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning eller anställning hos vår kund. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se. OBS! Ansökningar tas inte emot via mail