Löneadministratör till GroupM

Är du den vi söker?
Vill du arbeta som löneadministratör i ett dynamiskt bolag tillhörande en internationell koncern? Utifrån fyra mediebyråer arbetar GroupM med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering, ekonomi och business science för att skapa fördelar för sina kunder. Just nu söker de en ny medarbetare till payroll.

Vill du vara med och ansvara för löneleveransen från ax till limpa hos Sveriges största mediebyrågrupp? Då kan det vara dig vi söker!

Arbetsbeskrivning
I din roll som löneadministratör kommer du och din kollega inom payroll att rapportera till Finance och samtidigt jobba tätt tillsammans med HR-teamet.

För att lyckas i den här rollen behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
– att självständigt sköta hela löneprocessen från ax till limpa inklusive semesteromställning och årsskiftehantering
– bokföring av löner, löneskatt, sociala avgifter samt semesterskuld
– ta fram lönelistor samt efterrapportering internt och externt
– beredning samt kontroll av löneunderlag
– hantering och support av pensioner
– ge rådgivning och support gällande lönerelaterade frågor
– löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
– kollektivavtalstolkningar

Din profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, gärna från en koncern. Du trivs i en roll med stort ansvar där du får sätta dig in i nya områden och får använda ditt sinne för detaljer. Du har en fallenhet för processer och förstår hela flödet från händelse till transaktion och vi ser gärna att du kommer med förslag på utveckling och förenkling där det är möjligt. Som person är du lösningsorienterad och du har en god social förmåga. Du behärskar även systemet Agda Lön samt svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av viss bokföring/bokslut samt SOX (erfarenhet från reglerad verksamhet) är det meriterande.

Om Inhouse
På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult i team HR på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord – samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt
GroupM sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du börjar med en anställning hos oss, som en av Inhouse uppskattade konsulter i 6 månader, och därefter finns goda förutsättningar till anställning direkt hos GroupM.
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande.
Vid frågor kontakta Andrea Leal, andrea.leal@inhouse.se
Varmt välkommen med din ansökan!