Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Löneadministratör till spännande bolag inom bygghandel

Är du den vi söker?

Drivs du lite extra för lönefrågor ur ett processinriktat perspektiv och motiveras du av att kunna arbeta brett med lönefrågor i en framgångsrik, föränderlig organisation? Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande förändringsresa framåt. Till löneteamet söker vi nu en resultatorienterad, kommunikativ och positiv löneadministratör som vill vara med och bidra till bolagets fortsatta utveckling och framgång. Bolaget erbjuder en trygg arbetsmiljö med prestigelös atmosfär. Målet är alltid att samtliga medarbetare ska trivas, utvecklas och ha kul på jobbet.

Arbetsbeskrivning

Det härliga löneteamet ansvarar för drygt 4 500 löner åt 17 olika bolag inom koncernen. Du kommer att ingå i en grupp på 11 personer, som består av löneadministratörer, lönespecialister, reseräkningsspecialist samt systemspecialist. Du samverkar även med HR, IT och ekonomi och stöttar chefer i lönerelaterade frågor. Då bolaget befinner sig i en förändringsfas är du en naturlig drivkraft i att digitalisera processer och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:

  • att ansvara för alla steg i löneprocessen, indata, löneberedning och utdata
  • att hantera schemaläggning
  • insamling av lönedata, bearbetning och överföring till Agda PS

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med samtliga steg i löneprocessen och som har hanterat löner för både tjänstemän och kollektivet. Vi ser gärna att du har en konsultbakgrund och har ett starkt intresse för system och digitaliseringsprojekt. För att bli framgångsrik ser vi att du har goda kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi.
Som person har du ett positivt förhållningssätt till utmaningar och är optimistisk inför förändringar. Du trivs i en roll där du själv driver ditt arbete framåt och kan hantera oväntade situationer som dyker upp. Du arbetar du strukturerat, har god planeringsförmåga samt är skicklig på att samarbeta med dina kollegor. Du är resultatorienterad och tycker det är utvecklande att använda din pedagogiska sida när du besvarar frågor inom ditt kompetensområde.

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Detta är ett konsultuppdrag via Inhouse på 6 månader och därefter mycket goda möjligheter till anställning hos företaget. Tjänsten är på heltid med start omgående på företagets kontor i Malmö. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Skåne län

Kontaktperson

Jessica Johansson

jessica.johansson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!