Löneadministratör till välkänt bolag i centrala Stockholm

Är du den vi söker?
Vill du arbeta som löneadministratör i ett dynamiskt bolag tillhörande en internationell koncern? Utifrån fyra mediebyråer arbetar bolaget med kommunikation, mediestrategier, data management, content, konceptutveckling, programmering, ekonomi och business science – allt för att skapa fördelar för sina uppdragsgivare. Nu behöver man förstärka sin lönefunktion med en löneadministratör.

Vill du vara med och ansvara för löneleveransen från ax till limpa hos Sveriges största mediebyrågrupp? Då kan det vara dig vi söker!

Arbetsbeskrivning
I din roll som löneadministratör kommer du bland annat att arbeta med:

– att självständigt sköta hela löneprocessen från ax till limpa, inklusive semesteromställning och årsskiftehantering
– bokföring av löner, löneskatt, sociala avgifter samt semesterskuld
– att ta fram lönelistor samt efterrapportering internt och externt
– beredning samt kontroll av löneunderlag
– hantering och support av pensioner
– ge rådgivning och support gällande lönerelaterade frågor
– kollektivavtalstolkningar mm

Din profil
För att lyckas i den här rollen behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också en fördel i rollen som löneadministratör att vara lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du trivs i en roll med stort ansvar där du får sätta dig in i nya områden och får använda ditt sinne för detaljer. Du har en fallenhet för processer och förstår hela flödet från händelse till transaktion. Vår uppdragsgivare ser gärna att du kommer med förslag på utveckling och förenkling där det är möjligt.
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, gärna från en koncern. Du behärskar även systemet Agda Lön samt svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av viss bokföring/bokslut samt SOX (erfarenhet från reglerad verksamhet) är det meriterande.

Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning.
Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR.
Alla som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.

Övrigt
Vår uppdragsgivare sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Du börjar med en anställning hos oss, som en av Inhouse uppskattade konsulter i som mest 6 månader, och därefter finns goda förutsättningar till anställning direkt hos företaget.

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Andrea Leal, andrea.leal@inhouse.se.