Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Löneansvarig till Avanza

Är du den vi söker?

Brinner du för att utveckla lön och samtidigt arbeta tillsammans med ett härligt team? Vi söker nu dig som vill utveckla och digitalisera processer och har erfarenhet av att driva projekt inom lön, då måste du söka rollen som Löneansvarig hos Avanza!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Löneansvarig kommer det att krävas att du är både strategisk och operationell/taktisk. Du kommer själv ansvara för ca 100 löner för Avanzas mindre bolag samt leda och fördela arbetet inom funktionen. Teamet sitter idag i centrala Stockholm och består av 2 personer (en deltidstjänst). Vi söker en person med högkvalitativ leveranskapacitet och ledaregenskaper. Om du har en entreprenöriell bakgrund och dessutom arbetat mot regelverk är detta extra meriterande. Det är bra om du är en van förändringsledare och arbetat med att utveckla system. Det är av vikt att du är bekväm med att arbeta i en organisation i ständig förändring både gällande att utveckla processer och system.

Några fokusområden för dig som ansvarig:
 

  • lönehantering från ”ax till limpa” så som samla in och bearbeta underlag, kontroller, utbetalning och efterrapportering för 4 mindre bolag inom Avanza koncernen (ca 100 löner för Pensionsbolaget, Fondbolaget, Placera Media och Bank Holding)
  • löpande utveckling av arbetsprocesser
  • support till chefer och medarbetare gällande lönefrågor
  • hantera statistik och rapportering till myndigheter/utskott
  • systemägarskapet för lönesystemen. (b la Hogia)
  • processägare löneprocessen
  • årsredovisning statistik – hämtas till stor del från People Analytics. Vara övergripande ansvarig för processen och sedan tillsammans med Lönespecialist och HRBP Comp & Ben ta fram all information utifrån de processer som finns
  • ansvarig för utvecklingen av introduktion inom lön för nyanställda

Din profil

I denna roll behöver du ha en gedigen kompetens och erfarenhet inom löneadministration och HR-statistik samt av att leda projekt och utveckla processer. Som person behöver du vara noggrann och strukturerad, med en hög kvalitet i det du tar dig för. För att lyckas i rollen på bästa sätt bör du tycka om att arbeta med andra människor och du är en person som sprider positiv och optimistisk energi. Du hjälper till där det behövs, har en stark känsla för service och ser alltid till hela verksamhetens bästa.

Vi ser att du har:

  • minst 5 års erfarenhet av lönearbete
  • erfarenhet av löneadministration i lönesystemet Hogia Lön Plus samt tidrapporteringssystemet Hogia PBM
  • supporterat chefer och medarbetare inom löneområdet
  • tidigare erfarenhet av att strukturera upp och digitalisera arbete inom Lön och HR ser vi som starkt meriterande

Om Avanza

Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel – mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 13 år i rad.

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 650 trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta centralt i lokaler på Regeringsgatan 103. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och man tycker om att ha kul tillsammans! För mer information besök: https://www.avanza.se

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar Avanza med Inhouse AB och rekryteringskonsult Kajsa Tamsen. Vänta inte med att skicka din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande.

Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. 
För mer information eller frågor, kontakta Kajsa Tamsen Kajsa.tamsen@inhouse.se.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Kajsa Tamsen

kajsa.tamsen@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!