Kontakt

Lönespecialist med ekonomikunskaper till CGI


Om kunden / About the Client
På CGI är vi ett team av entreprenörer. Vi kallar våra anställda medlemmar därför att alla som börjar på CGI är med och bygger sitt eget företag – ett företag som vuxit till 65 000 personer placerade i 40 länder. CGI grundades 1976 och är en ledande leverantör av IT och affärsprocesser som hjälper våra kunder lyckas. Vi har de globala resurserna, expertisen, stabiliteten och engagerade personer som behövs för att uppnå resultat för våra kunder – och för våra medlemmar. Kom och utvecklas med oss. Läs mer på www.cgi.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
CGI’s verksamhet HRM BPO levererar tjänster inom löne-, reseräknings-, försäkrings- och tidsystemadministration till externa kunder av varierande storlek. Du kommer att ingå i ett kunnigt och engagerat team av specialister i både Kista och i Manila. Det här teamet sköter ca 26 000 löner. Den dagliga och operativa tjänsteproduktionen leds av en produktionsledare. Du kommer att ha ett nära samarbete både med teamet och produktionsledaren, ni säkerställer tillsammans leveranskvalitet till kund. Du rapporterar till Business Manager.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Rapportuttag efter lönebearbetning, uppföljning och avstämning av bokföringsunderlag
• Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter enligt produktionsplan, till exempel korrigeringar, utredningar, beräkning av semesterskuld, årsskiftesrutiner, internkontroll och kvalitetsuppföljning
• Systemadministration och inställningar i Heromas regelverk och lönearter
• Deltaga på kundmöten
• Aktivt deltagande i arbete med utveckling av arbetssätt och rutiner (ständiga förbättringar)
• Deltagande i löpande förändringsarbete
• Dokumentation av nya förändrade processer och rutiner

Din profil / Your profile
Kvalifikationer:

• Erfarenhet av självständigt lönearbete i minst 5 år och gärna certifierad ”t. ex SRF lön”
• God kunskap om hela löneprocessen
• Stor vana av att tolka olika avtal
• God kunskap om lönerelaterad ekonomisk redovisning
• God förståelse för lönesystem och praktisk erfarenhet av inställningar i t. ex regelverk och löneartsuppläggning
• God vana att arbeta med Officepaketet
• God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska

Du kommer att arbeta nära kunden, där du på ett förtroendeingivande sätt skapar goda relationer och en djup förståelse för kundens behov samt skapar en kostnadseffektiv leverans. Du trivs med och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra processer och ser därför att du trivs i en miljö där det är högt tempo samt vill påverka och utveckla ditt arbete. Du är en person som tycker om redovisning och siffror. Vi arbetar i Heroma löne- och HR system samt SAP.

Det här är ett utmärkt tillfälle att gå med i ett vinnande lag. CGI erbjuder ett konkurrenskraftigt kompensationspaket med möjligheter till professionell utveckling. Förmåner för heltids- och tillsvidareanställda börjar första anställningsdagen och inkluderar ett program för vinstdelning och aktiesparprogram.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Du kommer att vara stationerad i Kista. Låter detta som något för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB. Vid frågor kontakta Elin Siggelin, elin.siggelin@inhouse.se

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!