Kontakt

Lönespecialist med inriktning HR till interimuppdrag


Är du den vi söker?
Är du redo att ta nästa steg som lönespecialist /HR Controller i ett snabbväxande, internationellt bolag? Välkommen till en av världens största leverantörer inom hemelektronik, där möjligheten finns till utmaning och utveckling i rollen som både lönespecialist, såväl som inom brett HR-arbete. Du jobbar nära HR-chef och tillhör en nordisk organisation.

Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att arbeta i en nyckelroll i bolaget där du är ”experten på lön”. Du arbetar med hela förberedelsen av lönerna för runt 80 personer på nordisk basis för att skapa underlag till bolagets outsourcade partner. Som HR controller kommer du att vara den som tar fram all statisitik och rapporter och du arbetar i nära samarbete med bolagets ekonomiavdelning. Som HR-chefens högra hand kommer du också att arbeta brett med HR-frågor, som t ex att stötta i administration och pågående projekt inom området, skapa och utveckla processer, rutiner och arbetssätt.

Din profil
Du har ett lugn och en trygghet i din profession som lönespecialist. Du delar öppet med dig av din kunskap och har ett stort eget driv till utveckling och förbättring. Du inspireras av ett företag som är snabbrörligt och där du får bidra med din expertkunskap. Då du kommer arbeta med många parallella uppgifter så behöver du ha fallenhet för struktur och planering. Du är noggrann och detaljorienterad, samtidigt som du drivs av att ge service och att ha många kontaktytor.

Vi tror att du har:
• ca 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete
• gedigen kunskap om hela löneprocessen från ax till limpa
• vana av att arbeta med nordiska löner
• mycket goda kunskaper i Excel
• baskunskaper i redovisning
• flytande i svenska och engelska

Om företaget
Vår kund är en av världens största leverantörer inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med över 180 000 anställda i 115 bolag världen över. Sedan 20 år tillbaka drivs verksamhet i Nordens fyra länder, och representeras av ca 100 medarbetare runt om i Norden. Huvudkontoret är i Kista.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid under minst 12 månader med start så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande så om du är nyfiken på tjänsten så ansök gärna direkt. Kontakta konsultchef Jessica Johansson för eventuella frågor, jessica.johansson@inhouse.se

Välkommen med din ansökan!