Market Communication Manager till Hultafors Group Sverige AB

Arbetsbeskrivning
HULTAFORS GROUP har bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år. Vi utvecklar hållbara, innovativa och funktionella arbetskläder, verktyg och skyddsutrustning för professionella användare. Vårt mål är att ge våra användare bästa möjliga förutsättningar för att göra sitt jobb.
Hos oss arbetar drygt 900 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga testa nya idéer, respektera varandra och framförallt – lyssna på och involvera proffsen genom hela produktutvecklingen. I vårt team jobbar erfarna specialister sida vid sida med nyutexaminerade talanger, alla passionerade att ständigt utveckla oss själva och våra produkter.

Är du den vi söker?
Rollen som Market Communication Manager innebär att du kommer att arbeta med marknadskommunikation och aktivering av kampanjer för samtliga varumärken inom gruppen med fokus på den svenska marknaden. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en multi-brand, matrisorganisation och trivas med att vara en del av det och att bygga ett starkt nätverk inom organisationen.
Vi är en snabbt växande grupp i en mycket spännande och föränderlig marknad och den vi söker behöver både tycka om och kunna driva igenom grupp- och varumärkesstrategier, anpassade till den svenska marknadens kunder och slutanvändare.
Vårt fokus är digital, relations- och engagemangsskapande kommunikation tillsammans med ett starkt butikskoncept, så det är viktigt att du har erfarenhet och kompetens för att kunna koordinera samtliga kanaler. Ditt primära ansvar är att optimera de globala planerna för den svenska marknaden. Det innebär att operativt planera, leda, koordinera och följa upp svenska marknadsaktiviteter samt säkerställa att resultat av marknadsaktiviteter är i linje med företagets varumärkesstrategi, vision och säljmål.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen för svenska säljbolaget och rapportera till VD, Hultafors Group Sverige AB.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• I samarbete med ledningsgruppen för Hultafors Group Sverige, planera, leda, implementera och följa upp marknadsplaner och marknadsbudget.

• Aktivt deltaga i den centralt framtagna marknadsprocessen med input gällande den svenska marknadens nulägesanalys, framtida trender, media-konsumtion, bidrag med relevanta insikter om kunder och slutanvändare och deras unika behov.

• Ansvara för implementering och aktivering av centralt producerat marknadsföringsmaterial enligt de riktlinjer och guidelines som tagits fram av Group Marketing, Digital och respektive Brand Marketing Plan.

• Kontakt och löpande dialog med interna affärsområden och säljorganisationen samt med centrala marketing teams inom gruppen och motsvarande roller i våra övriga marknadsbolag.

• Ansvar och kravställare mot lokal mediabyrå, PR-byrå och producenter av lokalt material i samspråk med Brand Marketing team enligt gruppens guidelines och partners.

• Driva gruppens digitala agenda kopplat till de planer och mål som sätts upp.

• Projektleda och koordinera deltagande på mässor, utformning av monter, aktiviteter, tryck och material mm.

• Delta på strategiska kundmöten för att presentera marknadsplaner och sätta gemensamma säljdrivande aktiviteter samt utveckla och producera sälj- och kampanjmaterial för den lokala säljorganisationen, kedjor och enskilda återförsäljare.

• I dagsläget har denna roll också ansvar för en sälj och marknadskoordinator.

Din profil
För att lyckas i rollen som Market Communication Manager ser vi att du har en högskoleutbildning samt dokumenterad erfarenhet i minst fem år från liknade roll. Du är en utpräglad projektledare som är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har såväl vilja som förmåga att med ett operativt eget ansvar och ett tydligt strategisk fokus bidra till utveckling och implementering av marknadsaktiviteter. Du har god samarbetsförmåga och är van med många olika kontaktytor. Du känner dig trygg i den digitala världen och har en god förståelse för vikten av samordning av samtliga kanaler.

Om företaget
I HULTAFORS GROUP ingår varumärkena Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Solid Gear, Dunderdon, Toe Guard, Emma Safety Shoes, Johnson Level, CLC och Hellberg Safety. Vi har sälj- och marknadsteam på samtliga huvudmarknader i Europa och Nordamerika. Hultafors Group som ägs av Investment AB Latour, har drygt 930 anställda globalt och en årlig omsättning på 303 MEUR. www.hultaforsgroup.com

Övrigt
Denna tjänst är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Hultafors Groups kontor i Mörby, Stockholm. Ansök via länken senast den 3 mars 2020. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson, sandra.pettersson@inhouse.se
Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Sandra Pettersson
sandra.pettersson@inhouse.se

Sandra Pettersson
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

För att skicka in din ansökan måste du också bifoga ditt CV

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar