Market Communication Manager till Hultafors Group Sverige

Är du den vi söker?
Nu söker vi en Market Communication Manager som kommer att driva både traditionella och digitala marknads-och kommunikationsaktiviteter kopplat till Hultafors Groups premiumvarumärken däribland Hultafors, Snickers Workwear, Wibe Ladders, Hellberg Safety, Solid Gear och Dunderdon.
Rollen kommer att ha viss strategisk karaktär men ditt främsta ansvar kommer att vara att operationellt planera, leda, koordinera och följa upp svenska marknadsaktiviteter samt säkerställa att resultat av marknadsaktiviteter är i linje med företagets varumärkesstrategi, vision och säljmål.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för svenska säljbolaget och rapportera till VD.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• I samarbete med ledningsgrupp planera, implementera och följa upp marknadsplaner och marknadsbudget.
• Aktivt deltaga i den centralt framtagna marknadsprocessen med input till förbättringar, trender, nulägesanalyser, behov på marknaden osv.
• Ansvara för implementering, samt anpassning och vidareutveckling av centralt producerat marknadsföringsmaterial.
• Kontakt och löpande dialog med interna affärsområden, inhousebyrå, motsvarande roll i andra marknadsbolag och säljare. Ansvar och kravställare mot mediabyrå, externa byråer, journalister, mediasäljare och tryckerier.
• Driva vår digitala agenda kopplat till de mål som sätts upp.
• Projektleda och koordinera deltagande på mässor, utformning av monter, aktiviteter, tryck och material mm.
• Delta på strategiska kundmöten för att presentera marknadsplaner och sätta gemensamma säljdrivande aktiviteter samt utveckla och producera sälj- och kampanjmaterial för den lokala säljorganisationen, kedjor och enskilda ÅF.
• I dagsläget har denna roll också ansvar för en sälj och marknadskoordinator.

Din profil
För att lyckas i rollen som Market Communication Manager ser vi att du har en eftergymnasial utbildning samt dokumenterad erfarenhet i minst fem år från liknade roller. Du är en utpräglad projektledare som är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har såväl vilja som förmågan att med ett operativt eget ansvar och ett tydligt strategisk fokus bidra till utveckling och implementering av marknadsaktiviteter. Du har god samarbetsförmåga och är van med många olika kontaktytor såväl högt som lågt. Det är meriterande om du har erfarenheten av att arbeta i eller mot bygg- och industrikedjor. Du känner dig trygg i den digitala världen och har en god förståelse för SEO, SEM, Inbound marketing och programmatic.

Om företaget
På HULTAFORS GROUP har vi bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år.
Vi utvecklar nyskapande arbetskläder, hållbara verktyg och säker skyddsutrustning för att ge professionella användare bästa möjliga funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet på jobbet. Hos oss arbetar cirka 800 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga testa nya idéer, respektera varandra och framför allt – lyssna på och involvera proffsen genom hela produktutvecklingen. I vårt team jobbar stolta och erfarna specialister sida vid sida med nyutexaminerade talanger.
I HULTAFORS GROUP ingår varumärkena Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Solid Gear, Dunderdon, Toe Guard, Hellberg Safety och Johnson Level & Tool. Våra produkter säljs på de större marknaderna i Europa och USA och vi har dessutom egna försäljningsorganisationer på nyckelmarknaderna. Vi har en årlig omsättning på 250 MEUR och våra ägare är Investment Latour AB. Läs mer på hultaforsgroup.com

Övrigt
Denna tjänst är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Hultafors Groups kontor i Mörby, Stockholm. Ansök via länken senast den 28 februari. Intervjuer kommer ske löpande. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson (sandra.pettersson@inhouse.se) Välkommen med din ansökan.