Denna tjänst är inte längre aktuell.
Market Manager till Telenor
Är du den vi söker?
Vill du bli en del av ett helt nytt team som ska ansvara för Telenors go-to-market och varumärken?
Telenor Sverige har nyligen genomgått en stor transformation för att bli ett modernt och starkt företag på framtidens marknad, en resa mot en digital framtid som kommer att fortsätta. Ett viktigt område för att hjälpa oss på den resan är att para det kortsiktigt taktiska med att vara mer långsiktigt strategiska och varumärkesdrivna i affären.
Innan sommaren förra året skapades ett nytt team som ansvarar för Telenors varumärken och över konsumentsidans Go-To-Market strategi.
Vi söker nu dig som vill bli en del av detta team i rollen som Market Manager.
Arbetsbeskrivning
Som Market Manager kommer du att arbeta tillsammans med drivna och ambitiösa kollegor i Branding- och Go-to-Market teamet för att ta fram, analysera och implementera marknadsplanen utifrån - produkt, pris, plats och promotion. Tillsammans säkerställer vi att Telenor levererar på definierade affärs- och varumärkesmål.
Du kommer att utmanas och ges stort eget ansvar då du äger strategin kring marknadsplan, vilka typer av projekt som ska drivas inklusive lanseringar av nya produkter, tjänster och koncept. Detta förutsätter kontinuerlig marknads- och konkurrensbevakning för att hela tiden vara up-to-date i utvecklingen av Telenors erbjudande och varumärke och dess konkurrenskraftighet på marknaden.
I ditt ansvar ligger även att delta i pris- och portföljdiskussioner såväl som att säkra varumärkes- och kundfokus i digitala och fysiska kundresor.
Som Market Manager har du ett brett ansvar och kommer även ges förtroendet att agera intern varumärkesambassadör samt supportera organisationen med argument och storytelling för att skapa engagemang och säkerställa att organisationen arbetar mot samma mål.
Din profil
Vi ser gärna att rätt person brinner för syftesdrivna strategier. Du har antagligen arbetat i en liknande roll som Market Manager med ett brett ansvar för en enhetlig go-to-market plan som innefattar både vad vi fokuserar på och hur det når ut till våra kunder i olika kontaktytor som exempelvis butik, kommunikation, kundservice och digitalt i syfte att nå årliga affärsmål samt förflytta varumärket mot en långsiktig vision. Arbetet kräver samarbete med många delar av organisationen.
Vi tror att rätt person har ca 5-10 års erfarenhet av insiktsdriven marknadsplanering inklusive strategisk varumärkesplanering och vana av att genomföra komplexa analyser.
För att lyckas i rollen har du en strategisk höjd och mycket god erfarenhet av att leda projekt och lanseringar av nya produkter, tjänster och marknadskoncept. Du är van vid att leda större processer och trygg i diskussioner med ledningsgrupp och andra relevanta intressenter.
Du tillför värde till organisationen genom din starka presentationsteknik och vana av att påverka, engagera och inspirera människor. Du är en relationsbyggande teamplayer som samarbetar bra med andra.
Om företaget
Telenor finns till för att ta människor närmare det som betyder allra mest för dem och genom det vara en positiv kraft i samhället. Som en Telenoranställd är du en del av en stor, internationell organisation som inte bara finns till för våra kunder, men även spelar en viktig roll i samhället.
Telenor erbjuder utvecklingsprogram för att fördjupa dina kunskaper och bredda kompetensen. Rollen som Market Manager är en utmärkt språngbräda för utveckling och ledarskap i organisationen.
Telenor Sverige har nyligen genomgått en stor transformation för att bli ett modernt och starkt företag på framtidens marknad, en resa mot en digital framtid som kommer att fortsätta. Som Telenoranställd kommer du att jobba mot ett gemensamt mål och att skapa ett konsekvent sätt att ta nya produkter, tjänster och erbjudanden ut till marknaden.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på anna.alander@inhouse.se eller Aje Stenbeck på aje.stenbeck@inhouse.se
Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län