Marketing Activation Manager med kreativ talang till Swedish Match.

Om kunden / About the Client
Swedish Match är en internationell koncern som i Skandinavien producerar och säljer marknadsledande varumärken som exempelvis General, ETTAN, Göteborgs Rapé, Onico, och Solstickan. Swedish Matchs varumärken är resultatet av mötet mellan hundraårig kunskap och råvaror av högsta kvalitet. Scandinavia Division ansvarar för försäljning och marknadsföring av koncernens produkter inom den Skandinaviska marknaden. Antalet anställda i koncernen är ca 4 400 och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Till vår marknadsavdelning söker vi nu en Marketing Activation Manager med kreativ talang och driv. Du har ca 3-5 års erfarenhet från liknande tjänster och gärna jobbat både på kund- och byråsidan. Du är van att skapa mervärde för konsumenten genom varumärkesupplevelse och relevant aktivering i media- och försäljningskanaler utifrån varumärkesstrategier, övergripande marknadsmål – och planer, samt rådande lagstiftning och regelverk.
Tjänsten är placerad i Stockholm och du rapporterad till Regional Marketing Manager.
Arbetsbeskrivning
Som Marketing Activation Manager kommer du att arbeta med att initiera, planera och genomföra aktivering som stärker Swedish Match olika varumärken utifrån strategier, prioriteringar och målsättningar. I nära samarbete med kollegor på marknadsavdelningen och ansvariga kanalägare arbetar du för att se till att aktivering och kommunikation ger mervärde och önskat resultat. Du kommer vidare samarbeta med externa parter och skapa ändamålsenliga relationer för att skapa och driva relevanta initiativ.
Du kommer att få;
– Ansvara för att initiera nya värdeskapande möjligheter för aktivering samt vidareutveckla befintliga aktiviteter. Tex. externa samarbeten, event och digitala initiativ.
– Driva och genomföra aktiviteter i nära samarbete med varumärkeschefer och ansvariga kanalägare.
– Ansvara för att analysera information från omvärldsbevakning och trendspaning med syfte att hitta möjligheter, inspiration och vidareutveckling för aktivering och kommunikation.
– Leda och delta i aktiveringsprojekt av olika slag tillsammans med tvärfunktionella team.
– Ansvara för att lägga budget per projekt och ställa den mot ROI.

Din profil / Your profile

För att lyckas i den här rollen behöver Du;

Utbildning
– Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot marknadsföring och gärna specifikt med inriktning mot aktivering och digital marknadsföring.
– Vara flytande i engelska, såväl i tal som i skrift.

Erfarenhet
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från PR/Eventbyrå och/eller marknads-/försäljningsavdelning på konsumentföretag med dokumenterad erfarenhet av och kunskap om följande:
– Aktivering och kommunikation av varumärken i media- och försäljningskanaler, inklusive marknadsföringssamarbete med externa partners, digital marknadsföring och event.
– Driva och leda projekt med flera intressenter samt uppföljning utifrån mål.
– Leverera resultat och framgångsrika kampanjer.

Dina Personliga egenskaper
– Kreativ med förmåga att se nya möjligheter och potential för vidareutveckling.
– Förmåga att initiera och driva projekt men också att slutföra och följa upp dem utifrån uppsatta mål.
– God samarbetsförmåga, social kompetens och en effektiv nätverkare, både externt och internt.
– God kommunikatör, både i tal och skrift.
– Drivande, initiativrik och självgående.
– Nyfiken och initierad i vad som händer i omvärlden kring aktivering och kommunikation.
– Strategiskt tänkande med god förståelse för hur aktivering adderar till strategi och helhet.
– Genuint intresse för konsument och vad som påverkar konsumentens uppfattning och beteende.
– Strukturerad, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och noggrann.
– Positiv, lösningsorienterad och flexibel.
– Gillar att arbeta i högt tempo.

Övrigt / Other
Swedish Match sitter from i mitten av mars i nyrenoverade lokaler på Sveavägen 44 i centrala Stockholm.

I den här rekryteringen samarbetar Swedish Match med Inhouse AB, Peder Mårtensson tel.0708-14 88 00. Ring gärna honom om du har frågor eller sök tjänsten på www.inhouse.se