Denna tjänst är inte längre aktuell.
Marketing Automation Specialist till Stockholmsmässan
Inom kort öppnar Stockholmsmässan i Älvsjö sina portar för event och mässor igen i deras härliga lokaler i Älvsjö Vi söker nu en Marketing Automation Specialist som vill vara med och fortsätta att bygga upp online marknadsföringen för Stockholmsmässans 29 olika varumärken.
I rollen som Marketing Automation Specialist kommer du att tillsammans med teamet som arbetar med kundinsikter och digital utveckling att få planera, genomföra och utvärdera kampanjeffekter för Stockholmsmässans kampanjer för de 29 olika varumärkena.
Vill du vara med på en spännande resa och bidra till Stockholmsmässans automatiserade kundflöden med rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt då är dig just dig vi söker. Hos Stockholmsmässan kommer du få bli certifierad i Salesforce.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;
Sätta upp effektiva datadrivna kundresor samt föreslå och implementera automatiseringar
Utveckla strategier och planer för hur vi skickar ut rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt
På övergripande nivå följa upp och analysera kampanjeffekter av vår email-marknadsföring för att identifiera områden för utveckling
Genomföra och utvärdera automatiserade kampanjer baserade på kunddata
Analysera och dra slutsatser kring kundresor och presentera det för marknads- och projektansvariga
På övergripande nivå i samråd med marknadsteamen utveckla, genomföra och analysera konverteringsanalyser, A/B tester etc.
Utvärdera webbaserade program som automatiserar vår datahantering kopplat till marknadsföringseffekter (tex system för landningssidor)
Ansvara för support och underhåll i Salesforce Marketing Cloud och Marketing Automation verktyg
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet från Marketing Automation och automatiserade kampanjer från kommersiella företag.
Kunna påvisa tidigare affärsresultat via insatser inom Marketing Automation området
Förstå marknadsföringsautomationens inverkan på organisationen
Erfarenhet av att arbeta med leadsgenerering genom marknadsföringsaktiviteter
Skapa/ändra målsättningar för kampanjer
Kartlägga planer med hjälp av flödesscheman
Erfarenhet från Salesforce Marketing Cloud
Din profil
Du beskriver dig själv som en proaktiv, drivande, mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt och är en god lagspelare. Att du har en god pedagogisk förmåga ser vi som ett plus då denna roll kommer innebära att öka förståelsen av digital marknadsföring med fokus på kundlojalitet, optimering och konvertering.
Övrigt – vad händer nu?
Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län