Marketing Manager till Chevalier

Är du den vi söker?
Vi på Chevalier älskar det vi håller på med. Nämligen att skapa jakt- (och fritids ) kläder med mycket hög kvalité och en känsla för stil. Det har vi gjort i 70 år och enligt oss har resan bara börjat. Vi älskar så klart att vistas ute i skog och mark. Att ta hand om det fina jaktarv vi har i Sverige och vara en ledare inom god jaktetik och kunskap om djur och natur. För oss är gemenskap ett ledord, vi månar om varandra, våra jaktkamrater – vilka de än månde vara – våra kunder, samarbetspartners och kollegor.

Vi är inne i en fas med starkt tillväxt och höga ambitioner inför framtiden. Med ett strakt varumärke som grund, långsiktiga ägare och engagerad personal skall vi fortsätta växa inom såväl befintliga som närliggande kund– och produktsegment.

Nu vill vi stärka upp vår organisation med en Marketing Manager

Arbetsbeskrivning
I rollen som Marketing Manager kommer du att ha stort ansvar och vara en viktig del i att driva Chevalier mot de mål vi satt upp för de kommande åren. Ditt jobb innebär att du skall ta fram och genomföra marknadsplaner enligt given budget. Det innebär att du behöver ha både strategisk och taktisk kompetens. Du kommer samarbeta tätt med vår sortiments- och försäljningsorganisation samt externa parter såsom skribenter, filmare, influencers, proffsjägare etc.

Arbetsuppgifter:
– Marknadsplan och taktisk plan kopplat till budgetmål
– Synka allt marknadsarbete med sortiments- och säljavdelning
– Stort ansvar för att driva och utveckla våra sociala medier, samt övrig digital närvaro
– Utveckla och driva våra ambassadörer och influencers.
– Planera och driva kampanjer kopplade till planerna
– Säkerställa en konsekvent och relevant kommunikation mot respektive målgrupp i samtliga kanaler

Dina kvalifikationer
– Du har god erfarenhet av att driva igenom aktiviteter, kampanjer och planer enligt uppställda mål i marknadsplanen
– Du har hög digital kompetens med erfarenhet från insta-shopping och e-commerce
– Du har hög social förmåga och ett stort intresse av att samarbeta med ambassadörer/influencers
– Minst tre års arbetslivserfarenhet enligt ovan
– Högskoleexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning
– Mycket goda kunskaper i Svenska/Engelska

Din profil
– Du tar stort ansvar och ser till att dina mål uppfylls
– Du tar initiativ, har förmåga att förankra dem och se till att de genomdrivs
– Du har hög energi och en positiv inställning
– Du älskar att arbeta med människor
– Du har möjlighet att driva flera projekt parallellt

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på kontoret i Mölnlycke. Låter det som en intressant tjänst, välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Andersch på 0731 505015 eller Karin Fritzon på 0723 505035

Sök jobbet

Kontaktperson

Erik Andersch
erik.andersch@inhouse.se

Erik Andersch
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

För att skicka in din ansökan måste du också bifoga ditt CV

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar