Denna tjänst är inte längre aktuell.
Marketing & PR Manager till Aarke
Är du den vi söker?
Vill du bli en del av ett framgångsrikt entreprenörsdrivet bolag och bli en del av ett kreativt team? På Aarke får du en nyckelroll i företagets fortsatta utveckling och tillväxt internationellt. Här får du också en unik möjlighet att utvecklas i takt med företagets framfart.
Aarke är ett designdrivet bolag som utvecklar, producerar och säljer köksprodukter. Företaget har kontor i Stockholm och i Kina och växer så det knakar. Nu ska teamet stärkas upp med en Marketing & PR Manager till kontoret i Stockholm. Rollen är viktig och du får en central position i företaget, där ditt arbete kommer skapa skillnad för företagets fortsatta tillväxt.
Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som söker utmaningar utöver det vanliga. Rekryteringen av Dig är en början till ett större marknadsteam.
Arbetsbeskrivning
• Kontinuerligt utveckla vår globala varumärkesstrategi, marknadsplan och PR strategi.
• Driva och ansvara för samtliga marknadsföringskampanjer, produktlanseringar och PR kampanjer, från idé till genomförande på global nivå med fokus på digitala kanaler.
• Leda utvecklingen av visuell kommunikation och storytelling kring alla våra kommande produkter. Hur platsar produkten in i vår varumärkesstory? Vad är det unika medprodukten? och hur och var ska vi kommunicera detta?
• Vara kontaktperson för marknadsfrågor för våra distributörer på de 25 olika marknaderna. Se till att utbilda och förtydliga våra värderingar och vår mission mot våra distributörer.
• Du kommer ansvara för att bearbeta press, influensers samt skriva och distribuera pressmeddelanden och annat pressmaterial.
• Ditt team kommer bestå av en marknadskoordinator, en Social Commerce Coordinator och en Art Director. Det kreativa teamet är under uppbyggnad.
• Du kommer att ingå i ledningsgruppen
Din profil
• Du brinner för varumärkesfrågor och förstår hur det hänger ihop med marknadsföring, PR och försäljning.
• Du har erfarenhet av vad som krävs för att bygga ett starkt varumärke på lång sikt och samtidigt ha ett kommersiellt tankesätt.
• Du har en förmåga att navigera dig inom världen av inredning, design, konst, arkitektur och populärkultur.
• Du är bra på att skriva och tala samt att formulera strategier och visioner.
• Du har erfarenhet från antingen mode, design, konsumentelektronik, startupbolag eller tech, företrädesvis från en marknadsavdelning eller byrå.
• Som ledare över detta område har du integritet, är säker, tydlig och lyhörd med en flexibel inställning i en ständigt föränderlig och kreativt driven organisation.
• Du har en exceptionell organisatorisk förmåga likväl som du är en tydlig kommunikatör och starkt problemlösningsorienterad.
• Vi ser gärna att du har haft personalansvar.
• Utmärkt kommunikationsförmåga i engelska och svenska (tal och skrift).
• Kandidatexamen i marknadsföring och, eller företagsekonomi.
Om företaget
Aarke betyder "vardag" på sydsamiska. Varumärket Aarke grundades av två industridesigners, Jonas Groth och Carl Ljungh. Affärsidén är att designa, producera och sälja hushållsapparater i premiumsegmentet. Den första produkten, kolsyremaskinen Aarke Carbonator, lanserades i slutet av 2016 och har hunnit få både Bäst i test, blivit hyllad av Oprah Winfrey och Gwyneth Palthrow, och säljs nu på över 20 marknader. Nu är ytterligare köksprodukter på ritbordet och det kommer ut nya produkter i år. Aarke AB beräknar att omsätta mellan 70–80 miljoner SEK under 2019.
Övrigt
Tjänsten är en fast anställning. Kontoret är på Södermalm i Stockholm. Ansök idag, intervjuer sker löpande. Frågor gällande tjänsten kontakta Mia Ljunggren mia.ljunggren@inhouse.se</p