Kontakt

Marknads- och CRM Koordinator till Synsam


Om kunden / About the Client
Synsam är marknadsledande inom Eye Fashion i Norden med drygt 490 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med drygt 170 butiker – från Boden i norr till Ystad i söder. Under 2016-17 implementeras ny strategi som berör samtliga delar av Synsams verksamhet som rör kund – allt från butikskoncept, nya erbjudanden, nytt kundorienterat arbetssätt m.m.
Vi söker nu en Marknads-och CRM Koordinator som gillar att arbeta med varierande frågor, projekt och uppgifter i en utvecklande och omväxlande miljö.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som marknads – CRM koordinator kommer din vardag att vara mycket varierande. Du kommer att arbeta nära Brand Manager Sverige samt Nordic CRM Manager med bland annat:
• Tillsammans med Brand Manager planera, genomföra och följa upp aktiviteter i marknads- och aktivitetsplan för Sverige.
• Administrera kampanj och butiksmaterial samt hålla kontakt med tryckeri och butik vad gäller detta
• Skriva texter för publicering på web och nyhetsbrev. Då vi arbetar på en nordisk marknad är även kunskaper i övriga nordiska språk meriterande.
• Koordinera och administrera externa/interna events
• Planera, koordinera samt skapa e-postutskick för de nordiska länderna
• Hantering av kunddatabasen på nordisk nivå
• Uppföljning av e-postutskick och andra kampanjer på nordisk nivå
• Löpande arbeta med projekt rörande Synsams kundklubb på nordisk nivå

Din profil / Your profile
• Du har minst eftergymnasial utbildning inom kommunikation- och marknadsföring. Har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom marknadsföring och CRM.
• Har kunskap, förståelse och engagemang för framförallt digital- och innehållsmarknadsföring.
• Är en duktig skribent och uttrycker sig väl i tal och skrift på svenska.
• Är en van datoranvändare i de vanligaste programmen – kunskaper i HTML är ett krav, kunskaper i Microsoft Dynamics CRM är meriterande.
• Har förmåga att ta egna initiativ och driva självständiga projekt.
• Har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer.
• Har ett engagemang och driv att nå uppsatta mål och visioner.
• Erfarenhet från retail är meriterande.

Tempot är högt och det krävs både flexibilitet och stresstålighet. Som person är du strukturerad, noggrann och ser till att få saker gjorda. Vidare ser vi att du är en driven person som tar egna initiativ och är van att arbeta i självständiga projekt. Du är serviceinriktad och har förmågan att hantera många projekt samtidigt. Arbetet är både självständigt och i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Som person är du också driven med ett kommersiellt sinne och uppdaterad på de senaste digitala teknikerna och trenderna.

Övrigt / Other
Tjänsten är en projektanställning på heltid, i 6 månader, men med goda möjligheter till förlängning/fast anställning. Har du frågor kring jobbet kontakta rekryteringskonsult henrik.ihre@inhouse.se Sök helst tjänsten via länken.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE styrka är att vi kan de branscher vi rekryterar till. Vi vet vilken kompetens och karaktär företag inom våra branscher behöver.
Självklart är det din trygghet som är i centrum vid en rekrytering – och trygghet för den vi rekryterar. Vi vet att en rekrytering är en investering. Med vår erfarenhet, och vårt unika branschkunnande kan vi utlova ett bra utfall.